DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
İş İletişimi | BAC 429 | 7 | 3 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ayşe İpek KOCA BALLI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yazılı, sözlü ve davranışsal bağlamda etkili iletişim sürecine ilişkin becerilerin öğrenciler tarafından gösterilmesi. |
Dersin İçeriği | İş iletişim temel kavramları, İş iletişiminin önemi, Farklı iletişim türleri, Mesaj oluşturma, Rapor hazırlama, Özgeçmiş hazırlama, Sözel sunuş becerileri |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) İş iletişimine ilişkin temel kavramları tanımlar ve açıklar |
2) İletişimin örgütsel açıdan önemini belirtir |
3) Farklı iletişim türlerin listeler |
4) Mesajların planlanmasını gösterir, icra eder |
5) Özgeçmiş hazırlar ve iş görüşme süreçlerini uygular |
6) Sözel sunuş becerilerini edindiğini gösterir |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanır |
||||||
2 | İşletme ile ilgili kavramları listeler, tanımlar ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar |
X | |||||
3 | İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeler, tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. |
X | |||||
4 | Temel ekonomi kavramlarını listeleme ve açıklar; temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir |
X | |||||
5 | İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar |
X | |||||
6 | İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklar. |
X | |||||
7 | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler |
X | |||||
8 | İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirir |
X | |||||
9 | Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır |
||||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
X | |||||
11 | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
X | |||||
12 | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
X | |||||
13 | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
X | |||||
14 | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
X | |||||
15 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
X | |||||
16 | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler |
X | |||||
17 | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izler ve bunların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlar |
X | |||||
18 | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
X | |||||
19 | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | İşletme ve diğer örgürtlerde etkili iletişimin unsurları | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Anlatım Tartışma |
2 | İş iletişimi sürecinin içeriği | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Anlatım Tartışma |
3 | Kültürel farklılar ve iletişim | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Anlatım Tartışma |
4 | Yazılı mesajların planlanması | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Anlatım Tartışma |
5 | Yazılı mesajların oluşturulması | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Anlatım Tartışma |
6 | Yazılı mesajların düzeltilmesi yöntemleri | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Anlatım Tartışma |
7 | Talep ve rutin mesajlar | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Anlatım Tartışma |
8 | Vize sınavı | Sınava hazırlık | Yazılı Sınav |
9 | Olumsuz mesajlar ve ikna mesajları | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Anlatım Tartışma |
10 | Kısa yazılı mesajlar | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Anlatım Tartışma |
11 | Uzun mesajların planlanması ve hazırlanması | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Anlatım Tartışma |
12 | Özgeçmiş ve iş başvuru mektupları | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Anlatım Tartışma |
13 | İş görüşmeleri | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Anlatım Tartışma |
14 | Dinleme süreci ve sözel sunuşlar | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Anlatım Tartışma |
15 | Sözel sunuşlar | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
16-17 | Final sınavı | Sınava hazırlık | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |