DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
İngilizce Öğretiminde Yaklaşımlar I | YDI 205 | 3 | 3 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||||||||||||||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||||||||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||||||||||||
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Yonca ÖZKAN | |||||||||||||||
Dersi Verenler |
|
|||||||||||||||
Dersin Yardımcıları | ||||||||||||||||
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarının dil öğretim yaklaşım, metot ve tekniklerini ayırt edici analitik bilgiye sahip olmaları ve İngilizcenin öğretiminde elverişli metot ve tekniklere öğrencilerin durumunu gözeterek uygunluk kararı verebilmeleri hedefler arasındadır. |
|||||||||||||||
Dersin İçeriği | İngilizce Öğretiminde yaklaşımlar, metotlar, teknikler, yabancı dil öğrenme teorileri, dil öğretiminde öğretmen ve öğrencinin rolleri, dil öğretiminde teknolojinin rolü |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Öğretmen adaylarının yabancı dil teorilerinini anlama ve tartışabilme |
2) Öğretmen adaylarının yaklaşım, metot ve teknik terimleri arasındaki farkı anlama ve yorumlama |
3) Öğretmen adaylarının dil öğretme metotuna uygun teknik kullanımına karar verebilme |
4) Öğretmen adaylarının yabancı dil öğretme metotlarını karşılaştırıp eleştirel düşünmeleri |
5) Öğretmen adaylarının belirli bir dil sınıfı için uygun dersi hazırlayabilmeleri |
6) Öğretmen adaylarının dil öğretimi konusunda gerekli terimsel bilgiye sahip olmaları |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. |
X | |||||
2 | Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. |
X | |||||
3 | Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. |
X | |||||
4 | Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. |
X | |||||
5 | Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm |
X | |||||
6 | Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. |
X | |||||
7 | Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. |
X | |||||
8 | İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. |
X | |||||
9 | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
X | |||||
10 | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
X | |||||
11 | İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. |
X | |||||
12 | Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. |
X | |||||
13 | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. |
X | |||||
14 | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
X | |||||
15 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. |
X | |||||
16 | Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. |
X | |||||
17 | İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
X | |||||
18 | Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
X | |||||
19 | Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet |
X | |||||
20 | Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Dil öğretiminde yaklaşımlar, metotlar ve teknikler bilgisi | Tartışma ve ders anlatımı | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Beyin Fırtınası Bireysel Çalışma Problem Çözme Ödev Portfolyo Performans Değerlendirmesi |
2 | Yapı Odaklı Dil Öğretim Modeli | Anlatım, beyin fırtınası, rol oynama, soru-vevap | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Beyin Fırtınası |
3 | Direk Yöntem | Anlatım, beyin fırtınası, rol oynama, soru-vevap | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
4 | Davranışçılık Teorisi | Anlatım, beyin fırtınası, rol oynama, soru-vevap | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
5 | Duyuşsal Dil Öğretim Metotu | Anlatım, beyin fırtınası, rol oynama, soru-vevap | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
6 | Bilişselcilik | Anlatım, beyin fırtınası, rol oynama, soru-vevap | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
7 | Dil Öğretiminde Pasif Öğretmen Modeli | Anlatım, beyin fırtınası, rol oynama, soru-vevap | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sözlü ve yazılı sınav | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
9 | İnsancıllık Anlayaşına Dayalı Teori | Anlatım, beyin fırtınası, rol oynama, soru-vevap | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Bireysel Çalışma |
10 | Humanist Odaklı Dil Öğretim Metotu | Anlatım, beyin fırtınası, rol oynama, soru-vevap | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Bireysel Çalışma |
11 | Grup Odaklı Dil Öğretim Metotu | Anlatım, beyin fırtınası, rol oynama, soru-vevap | |
12 | Fiziksel Hareket Odaklı Dil Öğretim Metotu | Anlatım, beyin fırtınası, rol oynama, soru-vevap | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Grup Çalışması |
13 | Alternatif Metotlar | Sözlü sınav | |
14 | Alternative Assessment in ELT | Portfolyo, ödev, performans değerlendirilmesi | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Grup Çalışması |
15 | Konuların Tekrarı ve Final Sınavına Hazırlık Haftası | Sözlü sınav | Soru-Cevap Tartışma Sözlü Sınav |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav Ödev |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |