DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Yabancı Dil Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme | YDI 402 | 8 | 3 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
||||||||||||||||||
Dersin Seviyesi | Lisans | ||||||||||||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||||||||||||
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Yonca ÖZKAN | ||||||||||||||||||
Dersi Verenler |
|
||||||||||||||||||
Dersin Yardımcıları | |||||||||||||||||||
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarının dil öğretim yaklaşım, metot ve tekniklerini ayırt edici analitik bilgiye sahip olmaları ve İngilizcenin öğretiminde elverişli metot ve tekniklere öğrencilerin durumunu gözeterek uygunluk kararı verebilmeleri hedefler arasındadır. |
||||||||||||||||||
Dersin İçeriği | İngilizce Öğretiminde yaklaşımlar, metotlar, teknikler, yabancı dil öğrenme teorileri, dil öğretiminde öğretmen ve öğrencinin rolleri, dil öğretiminde teknolojinin rolü |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Dersi ile ilgili terim bilgisi kazandırma |
2) Ölçme, değerlendirme kavramlarının açıklanması |
3) Dil öğretiminde değerlendirme ilkelerinin öğrenilmesi |
4) Test türlerinin öğrenilmesi |
5) Test teknikleri ve yaygın test tekniklerinin öğrenilmesi |
6) Yazma becerisinin ölçme ve değerlendirmesi |
7) Sözlü becerisinin ölçme ve değerlendirmesi |
8) Vize Haftası |
9) Okumayı ölçme ve değerlendirme |
10) Dinlemeyi ölçme ve değerlendirme |
11) Dilbilgisi ve kelime bilgisini ölçme ve değerlendirme |
12) Dili ölçmede alternatif yaklaşımların kazandırılması |
13) Öğrencilerin notlanması ve değerlendirilmesinin anlaşılması |
14) Örnek bir değerlendirme üzerine tartışma |
15) Final Sınavına Hazırlık |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. |
||||||
2 | Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. |
||||||
3 | Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. |
||||||
4 | Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. |
||||||
5 | Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm |
||||||
6 | Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. |
||||||
7 | Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. |
||||||
8 | İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. |
||||||
9 | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
||||||
10 | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
||||||
11 | İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. |
||||||
12 | Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. |
||||||
13 | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. |
||||||
14 | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
||||||
15 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. |
||||||
16 | Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. |
||||||
17 | İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
||||||
18 | Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
||||||
19 | Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet |
||||||
20 | Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Dersin tanıtımı | Tartışma ve ders anlatımı | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
2 | Ölçme, değerlendirme kavramlarının açıklanması | Anlatım, beyin fırtınası, rol oynama, soru-vevap | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
3 | Dil öğretiminde değerlendirme ilkeleri | Anlatım, beyin fırtınası, rol oynama, soru-vevap | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
4 | Test türleri | Anlatım, beyin fırtınası, rol oynama, soru-vevap | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
5 | Test teknikleri ve yaygın test teknikleri | Anlatım, beyin fırtınası, rol oynama, soru-vevap | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
6 | Yazmayı ölçme ve değerlendirme | Anlatım, beyin fırtınası, rol oynama, soru-vevap | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
7 | Sözlü becerileri ölçme ve değerlendirme | Anlatım, beyin fırtınası, rol oynama, soru-vevap | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sözlü ve yazılı sınav | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
9 | Okumayı ölçme ve değerlendirme | Anlatım, beyin fırtınası, rol oynama, soru-vevap | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
10 | Dinlemeyi ölçme ve değerlendirme | Anlatım, beyin fırtınası, rol oynama, soru-vevap | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
11 | Dilbilgisi ve kelime bilgisini ölçme ve değerlendirme | Anlatım, beyin fırtınası, rol oynama, soru-vevap | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Bireysel Çalışma |
12 | Dili ölçmede alternatif yaklaşımlar | Anlatım, beyin fırtınası, rol oynama, soru-vevap | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Bireysel Çalışma |
13 | Öğrencilerin notlanması ve değerlendirilmesi | Anlatım, beyin fırtınası, rol oynama, soru-vevap | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Bireysel Çalışma Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
14 | Tartışma seansı | Sözlü ve yazılı sınav | Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
15 | Final Sınavına Hazırlık | Sözlü sınav | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Gösteri Sözlü Sınav |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |