DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Drama : Shakespear | YIS 304 | 6 | 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
||||||
Dersin Seviyesi | Lisans | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||
Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Ebru GENÇ | ||||||
Dersi Verenler |
|
||||||
Dersin Yardımcıları | |||||||
Dersin Amacı | Orijinal edebi metinleri tanıtmak, şiir ve drama için gerekli edebi terimleri tanıtmak, öğrencileri şiir ve drama okumaya teşvik etmek |
||||||
Dersin İçeriği | Şiir ve drama örnekleri incelenmekte ve bu edebi türlerin diğer türlerden farklılıklarına bakılmaktadır. Türler içindeki edebi terimlere de yer verilmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) İngiliz Edebiyatının ünlü yazarı Shakespeare in eserlerini derinlemesine inceler ve öğrenir |
2) Eserlerdeki edebi terimleri bulur ve tanımlar |
3) Shakespeare dönemini öğrenir, sonelerle ve drama örnekleriyle bağdaştırır |
4) Shakespeare'in sonelerini okur, bu sonelerdeki edebi terimleri bulur ve tanımlar |
5) Shakespeare in drama eserlerini okur ve bu eserlerdeki edebi terimleri bulur ve tanımlar |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. |
X | |||||
2 | Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. |
X | |||||
3 | Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. |
X | |||||
4 | Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. |
X | |||||
5 | Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm |
X | |||||
6 | Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. |
X | |||||
7 | Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. |
X | |||||
8 | İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. |
X | |||||
9 | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
X | |||||
10 | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
X | |||||
11 | İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. |
X | |||||
12 | Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. |
X | |||||
13 | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. |
X | |||||
14 | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
X | |||||
15 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. |
X | |||||
16 | Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. |
X | |||||
17 | İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
X | |||||
18 | Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
X | |||||
19 | Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet |
X | |||||
20 | Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Shakespeare in yaşadığı dönemin genel özellikleri | Shakespeare ile ilgili genel bilgiler | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Sözlü Sınav Ödev |
2 | Shakespeare in hayatı | Shakespeare döneminin genel özellikleri | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Performans Değerlendirmesi |
3 | Shakespeare in soneleri | 1. Sonenin okunması, incelenmesi | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Ödev |
4 | Shakespeare in soneleri | 2. Sonenin okunması, incelenmesi | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
5 | Shakespeare in soneleri | 3. Sonenin okunması, incelenmesi | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
6 | Shakespeare in soneleri | 4. Sonenin okunması, incelenmesi | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
7 | Shakespeare in soneleri | 5. Sonenin okunması, incelenmesi | Anlatım Tartışma Gösteri |
8 | Ara Sınav | konulara çalışılması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması Yazılı Sınav |
9 | Shakespeare in tiyatro eserleri | Twelfth night adlı eserin okunması | Tartışma Gösteri Rol Oynama |
10 | Shakespeare in tiyatro eserleri | Twelfth night adlı eserin incelenmesi | Soru-Cevap Tartışma Gösteri Rol Oynama |
11 | Shakespeare in tiyatro eserleri | Twelfth night adlı eserin edebi terimlerinin bulunması | Tartışma Gösteri Grup Çalışması |
12 | Shakespeare in tiyatro eserleri | Romeo ve Juliet adlı eserin okunması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösteri |
13 | Shakespeare in tiyatro eserleri | Romeo ve Juliet adlı eserin incelenmesi | Anlatım Tartışma Gösteri Rol Oynama |
14 | Shakespeare in tiyatro eserleri | Romeo ve Juliet adlı eserin edebi terimlerinin incelenmesi | Soru-Cevap Tartışma Gösteri |
15 | Shakespeare in tiyatro eserleri | Hamlet adlı eserin okunması | Soru-Cevap Tartışma Rol Oynama Grup Çalışması |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Hamlet adlı eserin incelenmesi | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösteri Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |