DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Öğretmenlik Uygulaması * | TEB 404 | 8 | 2 | 5 | 17 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | ||||||||||||||||||||||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||||||||||||||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||||||||||||||||||
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Faruk YILDIRIM | |||||||||||||||||||||
Dersi Verenler |
|
|||||||||||||||||||||
Dersin Yardımcıları | ||||||||||||||||||||||
Dersin Amacı | ||||||||||||||||||||||
Dersin İçeriği |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
- |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türkçe ses, şekil, cümle, metin bilgisi, tarihi ve çağdaş Türk lehçeleri ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklama. |
||||||
2 | Temel dil becerileri (okuma, dinleme, konuşma ve yazma) ile dil bilgisi öğrenme alanının kavram ve ilkelerini açıklama. |
||||||
3 | Türk edebiyatının dönemlerini ve dönemlerde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları değerlendirme. |
||||||
4 | İlköğretim 5-8. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirme. |
||||||
5 | İlköğretim 5-8. sınıf Türkçe dersi öğretim programını ve bu programın öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanabilme. |
||||||
6 | Felsefe, edebiyat ve diğer sanat ürünlerinin eleştirisini yapabilme, niteliklerini açıklayabilme. |
||||||
7 | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
||||||
8 | Öğrencilerde okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
||||||
9 | Uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
||||||
10 | Geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerinin yanında alternatif ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini izleme. |
||||||
11 | Sınıf yönetiminde karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma. |
||||||
12 | Kendi performansını nesnel olarak değerlendirme ve varılan yargılar doğrultusunda varsa eksiklikleri tamamlama. |
||||||
13 | Kendi kendine öğrenme becerisi kazanma. |
||||||
14 | Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurma. |
||||||
15 | Kültürel ve sosyal açıdan kendini geliştirme. |
||||||
16 | Alanın gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip olma. |
||||||
17 | Eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulama. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | |||
2 | |||
3 | |||
4 | |||
5 | |||
6 | |||
7 | |||
8 | |||
9 | |||
10 | |||
11 | |||
12 | |||
13 | |||
14 | |||
15 | |||
16-17 |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |