DERS AKIŞI |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | İlköğretim 5-8. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirme. | Haluk Gökalp, Tür ve Şekil Bilgisi, Kriter Yayınları, İst. 2009. | |
2 | Geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerinin yanında alternatif ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini izleme. | Haluk Gökalp, Tür ve Şekil Bilgisi, Kriter Yayınları, İst. 2009. | |
3 | Sınıf yönetiminde karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma. | Haluk Gökalp, Tür ve Şekil Bilgisi, Kriter Yayınları, İst. 2009. | |
4 | İlköğretim 5-8. sınıf Türkçe dersi öğretim programını ve bu programın öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanabilme. | Cem Dilçin, Örneklerle Türk Şiir Bilgisi, TDK Yayınları | |
5 | Felsefe, edebiyat ve diğer sanat ürünlerinin eleştirisini yapabilme, niteliklerini açıklayabilme. | Cem Dilçin, Örneklerle Türk Şiir Bilgisi, TDK Yayınları | |
6 | Kendi performansını nesnel olarak değerlendirme ve varılan yargılar doğrultusunda varsa eksiklikleri tamamlama. | Cem Dilçin, Örneklerle Türk Şiir Bilgisi, TDK Yayınları | |
7 | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. | Mustafa İsen vd. Eski Türk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yayınları, Ankara 2002. | |
8 | Ara Sınav | | |
9 | Öğrencilerde okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. | Mustafa İsen vd. Eski Türk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yayınları, Ankara 2002. | |
10 | Türkçe ses, şekil, cümle, metin bilgisi, tarihi ve çağdaş Türk lehçeleri ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklama. | Mustafa İsen vd. Eski Türk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yayınları, Ankara 2002. | |
11 | Temel dil becerileri (okuma, dinleme, konuşma ve yazma) ile dil bilgisi öğrenme alanının kavram ve ilkelerini açıklama. | Haluk Gökalp, Tür ve Şekil Bilgisi, Kriter Yayınları, İst. 2009. | |
12 | Türk edebiyatının dönemlerini ve dönemlerde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları değerlendirme. | Haluk Gökalp, Tür ve Şekil Bilgisi, Kriter Yayınları, İst. 2009. | |
13 | Kendi kendine öğrenme becerisi kazanma. | Haluk Gökalp, Tür ve Şekil Bilgisi, Kriter Yayınları, İst. 2009. | |
14 | Alanın gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip olma. | Haluk Gökalp, Tür ve Şekil Bilgisi, Kriter Yayınları, İst. 2009. | |
15 | Eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulama. | Haluk Gökalp, Tür ve Şekil Bilgisi, Kriter Yayınları, İst. 2009. | |
16-17 | Final | | |