DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Seçmeli 3: Çağdaş Türk Edebiyatı * | TES 303 | 5 | 3 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Seçmeli | |||
Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Refika ALTIKULAÇ DEMİRDAĞ | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatını, edebi toplulukları, sanatçıları ve önemli eserlerini öğrencilere tanıtıp onlarda metin çözümlemesi yoluyla edebi ve estetik bir zevk oluşturmak. |
|||
Dersin İçeriği | Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatının gelişimi, Cumhuriyet dönemine ait Türk Edebiyatı eserlerinin incelenmesi, başlıca edebi türler; bu türlere ilişkin öğretici örnekler üzerinde incelemeler; bu türlere ait örnekler üzerinden metin çözümlemeleri. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
- |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türkçe ses, şekil, cümle, metin bilgisi, tarihi ve çağdaş Türk lehçeleri ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklama. |
X | |||||
2 | Temel dil becerileri (okuma, dinleme, konuşma ve yazma) ile dil bilgisi öğrenme alanının kavram ve ilkelerini açıklama. |
X | |||||
3 | Türk edebiyatının dönemlerini ve dönemlerde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları değerlendirme. |
X | |||||
4 | İlköğretim 5-8. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirme. |
X | |||||
5 | İlköğretim 5-8. sınıf Türkçe dersi öğretim programını ve bu programın öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanabilme. |
||||||
6 | Felsefe, edebiyat ve diğer sanat ürünlerinin eleştirisini yapabilme, niteliklerini açıklayabilme. |
X | |||||
7 | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
X | |||||
8 | Öğrencilerde okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
X | |||||
9 | Uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
X | |||||
10 | Geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerinin yanında alternatif ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini izleme. |
||||||
11 | Sınıf yönetiminde karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma. |
X | |||||
12 | Kendi performansını nesnel olarak değerlendirme ve varılan yargılar doğrultusunda varsa eksiklikleri tamamlama. |
X | |||||
13 | Kendi kendine öğrenme becerisi kazanma. |
X | |||||
14 | Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurma. |
||||||
15 | Kültürel ve sosyal açıdan kendini geliştirme. |
X | |||||
16 | Alanın gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip olma. |
X | |||||
17 | Eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulama. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Dersin İçeriği, Kapsamı, işleniş yöntemi ve değerlendirme ilkeleri hakkında bilgi verilir. | Bilgi verilir. | |
2 | Çağdaşlık ve çağdaş Türk edebiyatı kavramının incelenmesi, sınırlarını belirleyen özelliklerin tespiti. | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | |
3 | Cumhuriyet düşüncesi çerçevesinde biçimlenen Türk Romanı. | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | |
4 | 1950 sonrası Türk romanı. (Aziz Nesin, Zübük) | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | |
5 | Köy-kasaba Romanı ve romanda Toplumcu Gerçekçilik. | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | |
6 | Çağdaş Türk roman ve hikayesinde yeni açılımlar, yeni söylemler. | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | |
7 | İslami ve Gelenekçi söylem. | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | |
8 | Ara değerlendirme(Vize) | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | |
9 | 1950 Sonrası Türk Şiiri. | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | |
10 | 1980 sonrası Türk roman ve hikayesi | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | |
11 | Modern ve Postmodern eğilimler. (Bilge Karasu-Uzun Sürmüş Bir Günün Akşamı) | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | |
12 | Fantastik, Bilimkurgu ve Polisiye Romanlar. | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | |
13 | 1980 sonrası Türk şiiri. | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | |
14 | 1980 sonrası Türk şiiri. | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | |
15 | 1980 sonrası Türk tiyatrosu. | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | |
16-17 | Final Sınavı | Konu tekrarı. |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |