DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Rehberlik * MB   425 7 3 3 5

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Egemen HANIMOĞLU
Dersi Verenler
Arş.Gör.Dr.İDİL EREN KURT1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu derste; öğrencilerin çağdaş eğitim sisteminde rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin önemini anlamalarına yardımcı olmak amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Rehberliğin tanımı,rehberlik türleri, rehberliğin ilkeleri,rehberlik servisleri,rehberlik modelleri ,rehberlik hizmet alanları, bireyi tanıma teknikleri

Dersin Öğrenme Kazanımları
-


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Türkçe ses, şekil, cümle, metin bilgisi, tarihi ve çağdaş Türk lehçeleri ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklama.
2
Temel dil becerileri (okuma, dinleme, konuşma ve yazma) ile dil bilgisi öğrenme alanının kavram ve ilkelerini açıklama.
3
Türk edebiyatının dönemlerini ve dönemlerde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları değerlendirme.
4
İlköğretim 5-8. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirme.
X
5
İlköğretim 5-8. sınıf Türkçe dersi öğretim programını ve bu programın öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanabilme.
6
Felsefe, edebiyat ve diğer sanat ürünlerinin eleştirisini yapabilme, niteliklerini açıklayabilme.
7
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma.
8
Öğrencilerde okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma.
9
Uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanma.
10
Geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerinin yanında alternatif ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini izleme.
11
Sınıf yönetiminde karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma.
X
12
Kendi performansını nesnel olarak değerlendirme ve varılan yargılar doğrultusunda varsa eksiklikleri tamamlama.
X
13
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanma.
14
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurma.
X
15
Kültürel ve sosyal açıdan kendini geliştirme.
X
16
Alanın gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip olma.
X
17
Eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulama.
X

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Rehberliğin tanımı ve kendini gerçekleştirme olgusu Çağdaş eğitimde Psikolojik danışma. Özgüven, Rehberlik Cana G; Yeşilyaprak, B.
2 Rehberlik hizmet alanları ve Rehberliğin ilkeleri Çağdaş eğitimde Psikolojik danışma. Özgüven, Rehberlik Cana G; Yeşilyaprak, B.
3 Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Yaklaşımı Çağdaş eğitimde Psikolojik danışma. Özgüven, Rehberlik Cana G; Yeşilyaprak, B.
4 Kişisel-Sosyal Rehberlik I Çağdaş eğitimde Psikolojik danışma. Özgüven, Rehberlik Cana G; Yeşilyaprak, B.
5 Kişisel-Sosyal Rehberlik II Çağdaş eğitimde Psikolojik danışma. Özgüven, Rehberlik Cana G; Yeşilyaprak, B.
6 Kişisel-Sosyal Rehberlik III Çağdaş eğitimde Psikolojik danışma. Özgüven, Rehberlik Cana G; Yeşilyaprak, B.
7 Eğitsel Rehberlik I Çağdaş eğitimde Psikolojik danışma. Özgüven, Rehberlik Cana G; Yeşilyaprak, B.
8 Ara Sınav Ara Sınav
9 Eğitsel Rehberlik II Çağdaş eğitimde Psikolojik danışma. Özgüven, Rehberlik Cana G; Yeşilyaprak, B.
10 Mesleki Rehberlik I Çağdaş eğitimde Psikolojik danışma. Özgüven, Rehberlik Cana G; Yeşilyaprak, B.
11 Mesleki Rehberlik II Çağdaş eğitimde Psikolojik danışma. Özgüven, Rehberlik Cana G; Yeşilyaprak, B.
12 Bireyi Tanıma Teknikleri I Çağdaş eğitimde Psikolojik danışma. Özgüven, Rehberlik Cana G; Yeşilyaprak, B.
13 Bireyi Tanıma Teknikleri II Çağdaş eğitimde Psikolojik danışma. Özgüven, Rehberlik Cana G; Yeşilyaprak, B.
14 Bireyi Tanıma Teknikleri III Çağdaş eğitimde Psikolojik danışma. Özgüven, Rehberlik Cana G; Yeşilyaprak, B.
15 Rehberlik Hizmetlerinin Örgütlenmesi Çağdaş eğitimde Psikolojik danışma. Özgüven, Rehberlik Cana G; Yeşilyaprak, B.
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar