DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Okul Deneyimi | MB 423 | 7 | 1 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Faruk YILDIRIM | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Türk Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde ortaöğretim kurumlarında yabancı dil öğretmeni olarak istihdam edilecek öğrencilerin alan bilgisi uygulamaları Türk Milli Eğitim sisteminin temel yapı taşları olan ortaöğretim kurumnlarında rehber öğretmen eşliğinde derslere girerek dersleri ve sınıf yönetimi ayrıca bir dersin işlenme safhalarını gözlemleme Sınıf içerisinde kullanılan çeşitli eğitim-öğretim tekniklerini gözlemleyerek rapor tutabilme Haftalık olarak danışman öğretim elemanına seminer verme |
|||
Dersin İçeriği | Öğretmen adaylarının çeşitli okullarda öğretmenlik deneyimini sağlayabilme |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Okulun öğretim sistemini ve örgütlenmesini sistemli bir yaklaşımla tanır. |
2) Okul yönetimi, okullarda düzenli olarak yapılan işler ve okulun olanaklarına ilişkin bilgi sahibi olur. |
3) Sınıf ortamındaki etkinlikleri gözlem yoluyla fark eder. |
4) Öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemler. |
5) Öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini gözlemler. |
6) Öğretmenin dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını gözlemler. |
7) Dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını gözlemler. |
8) Öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemler. |
9) Okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceler. |
10) Okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlar. |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. |
X | |||||
2 | Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. |
X | |||||
3 | Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. |
X | |||||
4 | Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. |
X | |||||
5 | Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. |
X | |||||
6 | Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. |
X | |||||
7 | Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. |
X | |||||
8 | Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. |
X | |||||
9 | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
X | |||||
10 | Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. |
X | |||||
11 | Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
X | |||||
12 | Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. |
X | |||||
13 | Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. |
X | |||||
14 | Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. |
X | |||||
15 | Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. |
X | |||||
16 | Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
X | |||||
17 | Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. |
X | |||||
18 | Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. |
X | |||||
19 | Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. |
X | |||||
20 | Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Yönerge ve açıklamalar | Bilgilendirme toplantıları | Grup Çalışması Performans Değerlendirmesi |
2 | Soru sorma alıştırmaları | DOSYADAKİ BİLGİLER | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması Örnek Olay Problem Çözme Ödev |
3 | Dersin yönetimi ve sınıfın kontrolü | DOSYADAKİ BİLGİLER | Gösterip Yaptırma Örnek Olay Bireysel Çalışma Performans Değerlendirmesi |
4 | Öğrenci çalışmalarını değerlendirilmesi | DOSYADAKİ BİLGİLER | Tartışma Rol Oynama Grup Çalışması Bireysel Çalışma Ödev Performans Değerlendirmesi |
5 | Ders kitaplarından yararlanma | DOSYADAKİ BİLGİLER | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Gösteri Gösterip Yaptırma Grup Çalışması Örnek Olay Bireysel Çalışma Ödev Proje / Tasarım Performans Değerlendirmesi |
6 | Grup çalışmaları | MATERYAL HAZIRLAMA | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Problem Çözme |
7 | Sınıf yönetimi | OKULDAKİ REHBER ÖĞRETMEN İLE GÖRÜŞME | Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Gösterip Yaptırma Rol Oynama Bireysel Çalışma Problem Çözme Proje / Tasarım Performans Değerlendirmesi |
8 | Ara Sınav | Genel Tekrar | Tartışma Grup Çalışması Bireysel Çalışma Performans Değerlendirmesi Jüri Değerlendirmesi |
9 | Çalışma yapraklarının hazırlanması ve kullanılması | DOSYADAKİ BİLGİLER | Tartışma Gösteri Gösterip Yaptırma Grup Çalışması Benzetim Örnek Olay Bireysel Çalışma Proje / Tasarım Performans Değerlendirmesi Jüri Değerlendirmesi |
10 | Değerlendirme ve kayıt tutma | OKULDAKİ REHBER ÖĞRETMEN VE AKADEMİSYEN İLE GÖRÜŞME | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösteri Gösterip Yaptırma Grup Çalışması Örnek Olay Bireysel Çalışma Problem Çözme Ödev Performans Değerlendirmesi Jüri Değerlendirmesi |
11 | Test hazırlama, puanlama, analiz | OKULDAKİ REHBER ÖĞRETMEN İLE GÖRÜŞME | Soru-Cevap Tartışma Rol Oynama Örnek Olay Bireysel Çalışma Ödev Proje / Tasarım Performans Değerlendirmesi Jüri Değerlendirmesi |
12 | Ölçme ve değerlendirme | OKULDAKİ REHBER ÖĞRETMEN İLE GÖRÜŞME | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Ödev Proje / Tasarım Performans Değerlendirmesi Jüri Değerlendirmesi |
13 | Öğretimde benzetimden yararlanma | AKADEMİSYEN İLE GÖRÜŞME | Soru-Cevap Tartışma Ödev Performans Değerlendirmesi Jüri Değerlendirmesi |
14 | Sınıf etkinliklerinin yönetimi ve planlanması | AKADEMİSYEN İLE GÖRÜŞME | Soru-Cevap Tartışma Proje / Tasarım Performans Değerlendirmesi Jüri Değerlendirmesi |
15 | Okul deneyimi çalışmalarını değerlendirilmesi | AKADEMİSYEN İLE GÖRÜŞME | Soru-Cevap Tartışma Proje / Tasarım Performans Değerlendirmesi Jüri Değerlendirmesi |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Tartışma Grup Çalışması Bireysel Çalışma Performans Değerlendirmesi Jüri Değerlendirmesi |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |