DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Antropolojiye Giriş | YFS 345 | 5 | 3 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Seçmeli | |||
Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Helene ÇAN | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Değişik örnek inceleyerek, İnsan tek ancak kültürel çeşitliliğin olduğunu farkına varabilme; kendi kültürü ve başka birinin kültürü değer yargı kullanmadan karşılaştırabilme |
|||
Dersin İçeriği | Sosyal antropoloji, insan yaşam tarzları ile inançlarla ilgilenmektedir. Bu derste, şu konular ele alınacaktır: Antropoloji, temel kavramları, yöntemi ve alanları tanımlama. Antropolojik yöntem kullanarak gözleme dayalı bir araştırma hazırlama. Alyans teorisi, akrabalık sistemleri ve sosyal organizasyonu açıklama. Çeşitli antropoloji akımları tanımlama. Belli başlı antropologlar ve bunların çalışma alanları ve teorileri anlatma. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Öğrenciler, antropoloji nasıl bir bilim olduğunu ve neyi incelediğini anlatır |
2) Öğrenciler, antropolojinin nasıl doğduğunu anlatır |
3) Öğrenciler, antropolojinin bazı alanlarından örnek verir |
4) Öğrenciler, evrimci, yayılmacı, kültürel, işlevsel ve yapısal antropoloji kavramları tanımlayabilir ve onlara bağlı olan antropologlar ve çalışmalarından örnek verir |
5) Öğrenciler, dünyada temel yaşam tarzları ve sosyal yapıları açıklar |
6) Öğrenciler, evliliğin hangi işlevi gördüğünü ve kültürlere göre farklılıkları gösterir |
7) Öğrenciler, akrabalık sistemleri ne tür bir işlev gördüğünü ve kültürlere göre farklılıkları gösterir |
8) Öğrenciler, inançların nasıl örgütlendiği ve kurumsallaştığını anlatır |
9) Öğrenciler, dil ile kültürün ilişkisini anlatır |
10) Öğrenciler, kendinin seçtiği bir alana gidip antropoloji yöntemi kullanarak bir gözlem raporu yazar |
11) Öğrenciler, natür ile kültür arasındaki bağlantı açıklar |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. |
||||||
2 | Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. |
||||||
3 | Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. |
||||||
4 | Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. |
X | |||||
5 | Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. |
||||||
6 | Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. |
X | |||||
7 | Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. |
X | |||||
8 | Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. |
||||||
9 | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
X | |||||
10 | Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. |
||||||
11 | Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
||||||
12 | Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. |
X | |||||
13 | Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. |
||||||
14 | Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. |
X | |||||
15 | Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. |
||||||
16 | Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
X | |||||
17 | Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. |
X | |||||
18 | Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. |
||||||
19 | Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. |
||||||
20 | Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Derse giriş | Ön hazırlık yok | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
2 | Antropoloji nedir. Antropolojinin doğuşu | Ön hazırlık yok | |
3 | Antropolojinin yöntemi | Ön hazırlık yok | |
4 | Antropolojinin alanları | Ön hazırlık yok | |
5 | Antropoloji kuramları : Evrim teorisi ve evrimcilik | Ön hazırlık yok | |
6 | Antropoloji kuramları : difüzyonizm ve amerikan kültüralizm | Ön hazırlık yok | |
7 | Antropoloji kuramları : işlevselcilik, yapısalcılık | Ön hazırlık yok | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Yaşam ortamları ve sosyal yapıları | Ön hazırlık yok | |
10 | Evlilik ve aile | Ön hazırlık yok | |
11 | Akrabalık sistemleri ve soy | Ön hazırlık yok | |
12 | Din ve büyü. Geçiş törenleri | Ön hazırlık yok | |
13 | Ekonomi antropolojisi : değiş dokuş teorisi | Ön hazırlık yok | Ödev |
14 | Diller | Ön hazırlık yok | |
15 | Ders değerldendirilmesi | Ön hazırlık yok | |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |