DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Özel Öğretim Yöntemleri II | YDF 342 | 6 | 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Helene ÇAN | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Fransız dili eğitiminde etkili yöntem ve araçlar kullanarak bir ders hazırlayabilmek |
|||
Dersin İçeriği | Alana özgü temel kavramlar, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller. Sunum şeklinde uygulamalar |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Öğrenciler, etkili bir sunum hazırlayıp sunar |
2) Öğrenciler, okul veya lise öğrencilerine yönelik bir ders hazırlayıp onu sunar |
3) Öğrenciler, herbir dil becerisi çalışmak için araç ve yöntemleri anlatır |
4) |
5) |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. |
||||||
2 | Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. |
X | |||||
3 | Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. |
X | |||||
4 | Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. |
||||||
5 | Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. |
||||||
6 | Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. |
||||||
7 | Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. |
X | |||||
8 | Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. |
X | |||||
9 | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
X | |||||
10 | Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. |
X | |||||
11 | Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
X | |||||
12 | Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. |
X | |||||
13 | Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. |
X | |||||
14 | Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. |
||||||
15 | Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. |
||||||
16 | Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
||||||
17 | Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. |
||||||
18 | Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. |
X | |||||
19 | Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. |
X | |||||
20 | Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Derse giriş - Sunumların tarihlerinin belirlenmesi | Ön hazırlık yok | |
2 | Bir ders planı hazırlamak (hatırlatma) | Ön hazırlık yok | Beyin Fırtınası |
3 | Bir pedagojik aktiviteyi hazırlamak (hatırlatma) | Ön hazırlık yok | Anlatım Gösterip Yaptırma Beyin Fırtınası |
4 | Sunumlar: selamlaşmak ; tanışmak ; sayılar ; birini tanıtmak | Ön hazırlık yok | Tartışma Alıştırma ve Uygulama Grup Çalışması |
5 | Sunumlar: meslekler ; zevkinden bahsetmek ; aile ; hobis | Ön hazırlık yok | |
6 | Sunumlar: saati söylemek ; dışarıya çıkmaya davet etmek ; birisi betimlemek ; alanda yerleştirmek | Ön hazırlık yok | |
7 | bir güzergah anlamak ve anlatmak ; alış-veriş yapmak ; yemek tarifi ; lokantada sıparış etmek | Ön hazırlık yok | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Sunumlar: günlük rutinleri; bir yer betimlemek; hava durumu; tatilden bahsetmek | Ön hazırlık yok | |
10 | Sunumlar: geçmiş bir olay anlatmak (passe compose); geçmiş bir olay anlatmak (imparfait); üçüncü sayfa haberleri; özgeçmiş ve iş arayışı | Ön hazırlık yok | |
11 | Sunumlar: Fransa'ya bir seyahat hazırlamak; dilekleri ifade etmek | Ön hazırlık yok | |
12 | Ek sunumlar | Ön hazırlık yok | |
13 | Ek sunumlar | Ön hazırlık yok | |
14 | Ek sunumlar | Ön hazırlık yok | |
15 | Ders değerldendirilmesi | Ön hazırlık yok | |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |