DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Özel Alan Fransızcası | YDF 411 | 7 | 3 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
||||||
Dersin Seviyesi | Lisans | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mediha ÖZATEŞ | ||||||
Dersi Verenler |
|
||||||
Dersin Yardımcıları | |||||||
Dersin Amacı | Özellikle turizm alanı üzerinde yoğunlaşarak, öğrencilere bu alana özgü fransızca bilgi ve becerileri kazandırmak. |
||||||
Dersin İçeriği | Otel,restoran, ve rehberlik gibi alanları kapsayacak şekilde turizm alanına özgü fransızca bilgisi; turizm türleri ( kültür, iş,sağlık vb.) hakkında genel bilgiler |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Turizm ve otelcilik gibi alanlara özgü fransızca terminolojiyi öğrenir. |
2) Otelcilik ve turizm alanlarının kapsamına giren meslek dallarını tanır . |
3) Fransa ve Türkiye deki turistik bölgeler hakkında bilgi sahibi olur. |
4) Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini tanır. |
5) Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. |
6) Türkiye'den seçmiş olduğu bir şehir ya da bölgeyi turizm açısından irdeleyerek fransızca alan bilgisi ve terminolojisini kullanarak tanıtma bilgi ve becerisi kazanır. |
7) Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir |
8) Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. bilinci kazanır. |
9) Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanmayı öğrenir. |
10) Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanmayı öğrenir. |
11) Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama becerisi kazanır. |
12) Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları öğrenir |
13) Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanmabecerisi kazanır |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. |
||||||
2 | Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. |
X | |||||
3 | Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. |
||||||
4 | Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. |
X | |||||
5 | Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. |
X | |||||
6 | Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. |
||||||
7 | Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. |
||||||
8 | Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. |
X | |||||
9 | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
X | |||||
10 | Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. |
X | |||||
11 | Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
X | |||||
12 | Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. |
X | |||||
13 | Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. |
||||||
14 | Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. |
X | |||||
15 | Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. |
X | |||||
16 | Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
X | |||||
17 | Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. |
X | |||||
18 | Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. |
X | |||||
19 | Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. |
X | |||||
20 | Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Özel alan fransızcası hakkında genel bilgiler | Ön okuma,araştırma | Alıştırma ve Uygulama Soru-Cevap Anlatım |
2 | Otel,restoran ve rehberlik gibi alanlara özgü bilgiler ve bu alanlarda kullanılan fransızca terminoloji,örnek metinler | Ön okuma,araştırma | Alıştırma ve Uygulama Soru-Cevap Anlatım |
3 | Otel,restoran ve rehberlik gibi alanlara özgü bilgiler ve bu alanlarda kullanılan fransızca terminoloji,örnek metinler | Ön okuma,araştırma | Alıştırma ve Uygulama Soru-Cevap Anlatım |
4 | Otel,restoran ve rehberlik gibi alanlara özgü bilgiler ve bu alanlarda kullanılan fransızca terminoloji,örnek metinler | Ön okuma,araştırma | Alıştırma ve Uygulama Soru-Cevap Anlatım |
5 | Otel,restoran ve rehberlik gibi alanlara özgü bilgiler ve bu alanlarda kullanılan fransızca terminoloji,örnek metinler | Ön okuma,araştırma | Alıştırma ve Uygulama Soru-Cevap Anlatım |
6 | Turizm türleri (kültür,sağlık,kış vb ) ve sektörleri hakkında kısa bilgiler | Ön okuma,araştırma,ödev | Alıştırma ve Uygulama Soru-Cevap Anlatım |
7 | Turizm türleri (kültür,sağlık,kış vb ) ve sektörleri hakkında kısa bilgiler | Ön okuma,araştırma,ödev | Bireysel Çalışma Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Yazılı Sınav |
9 | Türkiye ve Fransa'dan seçilmiş şehir ya da bölgelere( çalışılmış örneklerden yola çıkarak) düzenlenecek öğrenciler tarafından hazırlanan gezi programlarının sunumu | araştırma,ödev | Alıştırma ve Uygulama Soru-Cevap Anlatım |
10 | Türkiye ve Fransa'dan seçilmiş şehir ya da bölgelere( çalışılmış örneklerden yola çıkarak) düzenlenecek öğrenciler tarafından hazırlanan gezi programlarının sunumu | araştırma,ödev | Alıştırma ve Uygulama Soru-Cevap |
11 | Türkiye ve Fransa'dan seçilmiş şehir ya da bölgelere( çalışılmış örneklerden yola çıkarak) düzenlenecek öğrenciler tarafından hazırlanan gezi programlarının sunumu | araştırma,ödev | Tartışma Soru-Cevap Anlatım |
12 | Türkiye ve Fransa'dan seçilmiş şehir ya da bölgelere( çalışılmış örneklerden yola çıkarak) düzenlenecek öğrenciler tarafından hazırlanan gezi programlarının sunumu | araştırma,ödev | Bireysel Çalışma Gösteri Tartışma Soru-Cevap |
13 | Türkiye ve Fransa'dan seçilmiş şehir ya da bölgelere( çalışılmış örneklerden yola çıkarak) düzenlenecek öğrenciler tarafından hazırlanan gezi programlarının sunumu | araştırma,ödev | Bireysel Çalışma Gösteri Tartışma Soru-Cevap |
14 | Türkiye ve Fransa'dan seçilmiş şehir ya da bölgelere( çalışılmış örneklerden yola çıkarak) düzenlenecek öğrenciler tarafından hazırlanan gezi programlarının sunumu | ,araştırma,ödev | Bireysel Çalışma Gösteri Tartışma Soru-Cevap |
15 | Türkiye ve Fransa'dan seçilmiş şehir ya da bölgelere( çalışılmış örneklerden yola çıkarak) düzenlenecek öğrenciler tarafından hazırlanan gezi programlarının sunumu | araştırma,ödev | Bireysel Çalışma Gösteri Tartışma Soru-Cevap |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |