DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Türk Dili I | 3 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | ||||
Dersin Koordinatörü | ||||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Türkçenin zenginliğini kavratmak, yazılı ve sözlü olarak doğru ve etkili bir Türkçe kullandırabilmek, dil ve kültür arasındaki ilişkiyi kavratarak dilin önemini aşılamak, yazışmalarda dikkat edilmesi gereken kuralları kavratmak. |
|||
Dersin İçeriği | Dil nedir Dilin sosyal bir kurum olarak millet hayatındaki yeri ve önemi Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri ve Türk dilinin tarihi devreleri. Türkçede sesler ve sınıflandırılması, Türkçenin ses özellikleri ve ses bilgisi ile ilgili kurallar. Türkçenin yapım ekleri ve uygulaması, kompozisyonla ilgili genel bilgiler. Kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması. Dilekçe ve öz geçmiş yazımı. İmla ve noktalama. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Türk dilinin tarihi devirlerini ve bu devirlerdeki eserlerini tanır. |
2) Türk dilinin anlatım özelliklerini kavrar. |
3) Türk dilinin ses ve şekil bilgisi özelliklerini kavrar. |
4) Türkiye Türkçesini oluşturan Anadolu'daki tarihi Türk yazı dillerini bilir. |
5) Sözlü ve yazılı anlatımın türlerini ve özelliklerini tanır. |
6) Yazı türlerini uygulamalarla kavrar. |
7) Doğru ve etkili anlatımın niteliklerini kavrar. |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. |
||||||
2 | Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. |
||||||
3 | Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. |
||||||
4 | Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. |
||||||
5 | Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. |
||||||
6 | Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. |
||||||
7 | Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. |
||||||
8 | Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. |
||||||
9 | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
||||||
10 | Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. |
||||||
11 | Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
||||||
12 | Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. |
||||||
13 | Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. |
||||||
14 | Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. |
||||||
15 | Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. |
||||||
16 | Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
||||||
17 | Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. |
||||||
18 | Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. |
||||||
19 | Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. |
||||||
20 | Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Dilin tanımı, birey ve toplum için önemi | Konunun ders notlarından okunması | Anlatım |
2 | Dil ile kültür ilişkisi | Konunun ders notlarından okunması | Anlatım |
3 | Dilin Türleri | Konunun ders notlarından okunması | Anlatım |
4 | Dillerin doğuşu ve Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri | Konunun ders notlarından okunması | Anlatım |
5 | Türkçenin gelişimi ve tarihi evreleri | Konunun ders notlarından okunması | Anlatım |
6 | Türkiye Türkçesi | Konunun ders notlarından okunması | Anlatım |
7 | Ses Bilgisi | Konunun ders notlarından okunması | Anlatım |
8 | Vize Sınavı | Yazılı sınav | |
9 | Ses Olayları | Konunun ders notlarından okunması | Anlatım |
10 | Ses Olayları | Konunun ders notlarından okunması | Anlatım |
11 | Yazım Kuralları | Konunun ders notlarından okunması | Anlatım |
12 | Yazım Kuralları | Konunun ders notlarından okunması | Anlatım |
13 | Noktalama İşaretleri | Konunun ders notlarından okunması | Anlatım |
14 | Yazışmalar | Konunun ders notlarından okunması | Anlatım |
15 | Yazışma Uygulamaları ve değerlendirmeleri | Konunun ders notlarından okunması | |
16-17 | Final sınavı | Yazılı sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |