DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Eğitim Felsefesi | EFMZ 104 | 2 | 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Gülsun DÜLGEROĞLU | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Eğitimin neliği hakkında eğitim felsefesine ilişkin görüşlere dayalı çözümlemeler yapabilmek, teorilerle uygulamalar arasındaki problemleri bireysel ve toplumsal düzeyde değerlendirip eleştirel bir tutum alabilme; insanın amaçlarıyla eğitimin tarzı ve yönü arasındaki bağıntıları tarihsel ve güncel tartışmalar içinden kurabilmek. |
|||
Dersin İçeriği | Eğitimin tarihsel süreçte felsefi problem alanı olarak nasıl ele alındığı filozofların görüşleri doğrultusunda incelenecek ayrıca bu sorunların günümüzde nasıl bir şekil aldığı tartışılacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Eğitimin temel problemlerini kavrar |
2) Farklı çağlardaki eğitim problemlerini ayırt eder |
3) Eğitimin diğer alanlarla ilişkisini kurar |
4) Farklı filozofların eğitimle ilgili görüşlerini tartışır |
5) Eğitimin kültür ve değerle ilişkisini açıklar |
6) Eğitimin çeşitli sorunlarına çözüm önerileri getirir |
7) Geleceğin eğitimi için çözüm önerileri ortaya koyar |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. |
||||||
2 | Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. |
||||||
3 | Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. |
||||||
4 | Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. |
||||||
5 | Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. |
||||||
6 | Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. |
||||||
7 | Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. |
||||||
8 | Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. |
||||||
9 | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
||||||
10 | Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. |
||||||
11 | Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
||||||
12 | Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. |
||||||
13 | Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. |
||||||
14 | Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. |
||||||
15 | Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. |
||||||
16 | Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
||||||
17 | Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. |
||||||
18 | Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. |
||||||
19 | Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. |
||||||
20 | Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Eğitimin Temel Problemleri, tanımlar | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | |
2 | İlk Çağda Eğitim Teori ve düşünceleri Sofistler ve Sokrates | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | |
3 | Platon ve Aristoteles | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | |
4 | Orta Çağda Eğitim görüşleri: Farabi ve Bonaventura | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | |
5 | Yeni Çağda Eğitim Düşünceleri: Descartes: Yöntem Üzerine | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | |
6 | Rousseau ve Diderot: Eğitim Düşünceleri | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | |
7 | Locke: Eğitim Görüşü | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanma | |
9 | Aydınlanma ve Eğitim | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | |
10 | Kant: Pedagojisi | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | |
11 | Eğitim ve Çatışkılar | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | |
12 | Eğitim ve Kültür İlişkisi: Dewey | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | |
13 | Eğitim ve İnsan felsefesi ilişkisi | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | |
14 | Eğitim ve Değerler:Nietzche, Scheler, Foucault | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | |
15 | Hermeneutik ve Eğitim: Sartre, P. Ricoeur | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |