DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Sınıf Yönetimi | MB 309 | 5 | 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Muzaffer Sencer ÖZSEZER | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarını sınıf yönetimi ve disiplini konusunda bilgilendirmek, diğer meslek derslerinde elde ettikleri bilgi ve becerileri sınıf ortamında etkili yönetim amacıyla nasıl kullanabileceklerini ortaya koymaktır. |
|||
Dersin İçeriği | Disiplin problemlerinin sürekliliği, Yeni teknolojilerin sınıf yönetimine etkileri, Sınıf içi kurallar, Sınıf içinde öğretme ve öğrenme ortamının düzenlenmesi, Öğretmen-Öğrenci iletişimi, Sınıfta Motivasyon, Sınıfta istenmeyen davranışların kaynakları, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi, Öğrencilerin arasındaki çatışmaların kaynakları, Öğrencilerin arasındaki çatışmaların çözümünde problem çözme ve arabuluculuk, Okul yöneticileri ile ilişkiler, Ana-Baba ile ilişkiler |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Sınıfın yapısı ve özelliklerini açıklar |
2) Sınıf yönetim yaklaşımlarını analiz eder |
3) Sınıf ortamını öğrenme-öğretme süreci için düzenlemenin gereğini açıklar |
4) Öğrencilerin gelişim düzeyine uygun sınıf kuralları belirler ve öğretir |
5) Sınıfta zamanı etkili kullanmayı etkileyen faktörleri tanır |
6) Öğrenciler, veliler, diğer öğretmenler ve yöneticiler ile sağlıklı iletişim ve ilişkiler kurar |
7) Sınıfta davranış yönetiminin etkili olabilmesi için yapılacak stratejileri açıklar |
8) Sınıfın fiziksel ortamını düzenler. |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. |
||||||
2 | Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. |
||||||
3 | Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. |
||||||
4 | Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. |
||||||
5 | Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. |
||||||
6 | Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. |
||||||
7 | Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. |
||||||
8 | Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. |
||||||
9 | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
||||||
10 | Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. |
||||||
11 | Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
||||||
12 | Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. |
||||||
13 | Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. |
||||||
14 | Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. |
||||||
15 | Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. |
||||||
16 | Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
||||||
17 | Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. |
||||||
18 | Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. |
||||||
19 | Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. |
||||||
20 | Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Giriş | Ders kitabından ilgili üniteyi çalışma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
2 | Disiplin problemlerinin sürekliliği | Ders kitabından ilgili üniteyi çalışma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
3 | Yeni teknolojilerin sınıf yönetimine etkileri | Ders kitabından ilgili üniteyi çalışma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
4 | Sınıf içi kurallar | Ders kitabından ilgili üniteyi çalışma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
5 | Sınıf içinde öğretme ve öğrenme ortamının düzenlenmesi I | Ders kitabından ilgili üniteyi çalışma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
6 | Sınıf içinde öğretme ve öğrenme ortamının düzenlenmesi II | Ders kitabından ilgili üniteyi çalışma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
7 | Öğretmen-Öğrenci iletişimi | Ders kitabından ilgili üniteyi çalışma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
8 | Ara Sınav | Bireysel Çalışma Yazılı Sınav | |
9 | Sınıfta Motivasyon | Ders kitabından ilgili üniteyi çalışma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
10 | Sınıfta istenmeyen davranışların kaynakları | Ders kitabından ilgili üniteyi çalışma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
11 | Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi | Ders kitabından ilgili üniteyi çalışma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
12 | Öğrencilerin arasındaki çatışmaların kaynakları | Ders kitabından ilgili üniteyi çalışma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
13 | Öğrencilerin arasındaki çatışmaların çözümünde problem çözme ve arabuluculuk | Ders kitabından ilgili üniteyi çalışma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
14 | Okul yöneticileri ile ilişkiler | Ders kitabından ilgili üniteyi çalışma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
15 | Ana-Baba ile ilişkiler / Final | Ders kitabından ilgili üniteyi çalışma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Bireysel Çalışma Yazılı Sınav |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar | E. Karip (Ed.), Sınıf Yönetimi, Ankara: Pegem A Yayıncılık |