DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Dilbilimi 1 | FRAZ 205 | 3 | 2 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
||||||
Dersin Seviyesi | Lisans | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Nuran ASLAN | ||||||
Dersi Verenler |
|
||||||
Dersin Yardımcıları | |||||||
Dersin Amacı | Dilbilimin temel kavram, kuram,yöntem ve yaklaşımlarını uygulamalı olarak öğretmek |
||||||
Dersin İçeriği | Dilbilimin temel kuram, kavram ve ilkeleri, bu tanımlamalar aracılığıyla dil bilinci edindirme, dilbilimin dalları ve çalışma alanları. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. |
2) Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. |
3) Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. |
4) Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. |
5) Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. |
6) Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. |
7) Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. |
8) Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. |
9) Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
10) Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. |
11) Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
12) Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. |
13) Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. |
14) Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. |
15) Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. |
X | |||||
2 | Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. |
X | |||||
3 | Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. |
X | |||||
4 | Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. |
X | |||||
5 | Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. |
X | |||||
6 | Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. |
X | |||||
7 | Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. |
X | |||||
8 | Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. |
X | |||||
9 | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
X | |||||
10 | Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. |
X | |||||
11 | Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
X | |||||
12 | Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. |
X | |||||
13 | Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. |
X | |||||
14 | Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. |
X | |||||
15 | Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. |
X | |||||
16 | Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
X | |||||
17 | Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. |
X | |||||
18 | Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. |
X | |||||
19 | Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. |
X | |||||
20 | Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Dil, Dilbilim, Dilbilimin Tarihine Bir Bakış | Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Beyin Fırtınası Ödev |
2 | Dil Felsefesi, Dille Mantık İlişkisi | Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Beyin Fırtınası Ödev |
3 | Kaynak Bakımından Diller | Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Beyin Fırtınası Ödev |
4 | Diller Arasındaki İlişkiler, Alışverişler, Kültür Akrabalıkları | Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Ödev |
5 | Çağdaş Dilbilim Kuramlarına Genel Bir Bakış | Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Beyin Fırtınası Ödev |
6 | Çağdaş Dilbilim Kuramlarına Genel Bir Bakış | Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Beyin Fırtınası Ödev |
7 | Dilin Katmanları, Sesbilim | Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Beyin Fırtınası Ödev |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Yazılı Sınav |
9 | Sözlükbilim ve Anlambilim | Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Beyin Fırtınası Ödev |
10 | Sözdizim- Chomskynin Kuramı ve Başka Kuramlar | Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Beyin Fırtınası Ödev |
11 | Biçimbilim Fransızca- Türkçe Örnekler | Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Beyin Fırtınası Ödev |
12 | Adlandırma-Yeni Kavramlar nasıl Oluşur | Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Beyin Fırtınası Ödev |
13 | Adın Anlambilimsel ve Edimsel Boyutu | Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Beyin Fırtınası Ödev |
14 | Dilbilimin Temel Kavramları | Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Ödev |
15 | Dönemde işlenen konulara genel bir bakış,tartışma | Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Beyin Fırtınası Ödev |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |