DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
2. Yabancı Dil (Almanca) | YFA 304 | 6 | 2 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Seçmeli | |||
Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Erdal KAÇAR | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Almanca temel becerileri kazandırmak |
|||
Dersin İçeriği | Almanca temel beceriler |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Birincil yabancı dil öğreniminde edindikleri becerileri kullanarak ikinci bir yabancı dil öğrenir |
2) İkinci yabancı dilde okuma becerileri geliştirir |
3) İkinci yabancı dilde yazma becerileri geliştirir |
4) İkinci yabancı dilde dinleme becerileri geliştirir |
5) İkinci yabancı dilde konuşma becerileri geliştirir |
6) İkinci yabancı dilde dilbilgisi becerileri geliştirir |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. |
X | |||||
2 | Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. |
X | |||||
3 | Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. |
X | |||||
4 | Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. |
X | |||||
5 | Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. |
X | |||||
6 | Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. |
X | |||||
7 | Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. |
X | |||||
8 | Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. |
X | |||||
9 | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
X | |||||
10 | Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. |
X | |||||
11 | Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
X | |||||
12 | Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. |
X | |||||
13 | Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. |
X | |||||
14 | Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. |
X | |||||
15 | Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. |
X | |||||
16 | Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
X | |||||
17 | Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. |
X | |||||
18 | Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. |
X | |||||
19 | Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. |
X | |||||
20 | Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Bir kartpostal yazmak | Bir kartpostal örneği hazırlama | Bireysel Çalışma |
2 | Bir mail yazmak | Belli bir konuda bie mail yazmak | Bireysel Çalışma |
3 | Aktivitelerinden bahsetmek | Bir gün içerisinde yapılacak aktiviteleri belirleme | Soru-Cevap Bireysel Çalışma |
4 | Günlük hayat ile ilgili bir diyalog üretme | Günlük hayat ile ilgili diyalog inceleme | Soru-Cevap Bireysel Çalışma |
5 | Günlük yaşam ile ilgili bir metin okuma ve sorular cevaplama | Verilen kısa okuma metnini anlama | Anlatım Soru-Cevap |
6 | Zevkleri hakkında konuşmak | Sevilen ve sevilmeyen aktiviteleri belirleme | Anlatım |
7 | Ailesi hakkında konuşmak | Aileyi tanıtan bir metin inceleme | Anlatım Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Yazılı Sınav | |
9 | İzin, istek, zorunluluk, yetenek cümleleri kurmak | Modal fiilleri inceleme | Bireysel Çalışma |
10 | Bir davet teklif etmek/kabul etmek/reddetmek | Bir davetiye inceleme | Grup Çalışması |
11 | Geçmiş olayları anlatma (di'li geçmiş zaman) | Geçmiş zaman özellikleri ile ilgili bilgi bulma | Anlatım |
12 | Geçmiş olayları anlatma (di'li geçmiş zaman) | Geçmiş zaman fiilleri tespit etme | Anlatım |
13 | Hafta Sonu hakkında konuşma | Hafta sonu yapılan aktiviteleri yazma | Soru-Cevap Grup Çalışması |
14 | Yaz tatili hakkında yazma | Yaz tatilinde yaptıklarını not etme ve hatırlama | Anlatım Soru-Cevap Bireysel Çalışma |
15 | Gelecek planları hakkında konuşma | Gelecek planlarını düşünme | Anlatım Soru-Cevap |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |