DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Okul Öncesinde Drama | O 210 | 4 | 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
||||||||||||
Dersin Seviyesi | Lisans | ||||||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||||||
Dersin Koordinatörü | |||||||||||||
Dersi Verenler |
|
||||||||||||
Dersin Yardımcıları | |||||||||||||
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarında eğitimde dramaya karşı pozitif tutum geliştirmek ve temel drama kavram ve yöntemlerini öğretmek. |
||||||||||||
Dersin İçeriği | Bu derste öğretmen adaylarına dramaya ilişkin temel kavramlar, drama ve oyun- tiyatro ilişkisi, dramanın aşamaları, temel drama yöntemleri, drama ve sanat ilişkisi verilecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Çocuk gelişiminde dramanın önemini kavrar. |
2) Okul öncesinde eğitimde dramaya ilişkin temel kavramlar hakkında genel bilgi sahibi olur ve uygular. |
3) Eğitimde dramanın bir disiplin ve yöntem olarak nasıl kullanılacağı hakkında bilgi sahibi olur. |
4) Eğitimde dramada kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar ve uygular. |
5) Eğitimde drama ile oyun ve tiyatro arasındaki benzerlik ve farklılıkları kavrar ve açıklar. |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar |
||||||
2 | Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar |
||||||
3 | Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar |
||||||
4 | Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar |
||||||
5 | Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
||||||
6 | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
||||||
7 | Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler |
||||||
8 | Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır |
||||||
9 | Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular |
||||||
10 | Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. |
||||||
11 | Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular |
||||||
12 | Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
||||||
13 | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir |
||||||
14 | Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir |
||||||
15 | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
||||||
16 | Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
||||||
17 | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
||||||
18 | Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir |
||||||
19 | Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. |
||||||
20 | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Tanışma-Kaynaşma-Uyum temalı temel hazırlık çalışmaları | Grup Çalışması | |
2 | Tanışma-Kaynaşma-Uyum temalı temel hazırlık çalışmaları | etkinlik örnekleri hazırlama | Grup Çalışması |
3 | İkili ve üçlü doğaçlama örnekleri ve uygulamaları | etkinlik örnekleri hazırlama | Problem Çözme |
4 | Dramatik kurgunun temel bileşenleri ve İkili ve üçlü doğaçlama uygulamaları | etkinlik örnekleri hazırlama | Anlatım Problem Çözme |
5 | Dramaya ilişkin temel tekniklerden örnek uygulamalar | etkinlik örnekleri hazırlama | |
6 | Dramaya ilişkin teorik bilgilerin tartışılması | okuma | Tartışma |
7 | Nesnelerden Doğaçlamaya | etkinlik örnekleri hazırlama | |
8 | Ara sınav | okuma | Yazılı Sınav |
9 | Hikaye ve Masallardan Doğaçlamaya | etkinlik örnekleri hazırlama | |
10 | Şiirden Doğaçlamaya | okuma | |
11 | Fotoğraftan Doğaçlamaya | okuma | |
12 | Müzikten Doğaçlamaya | okuma | |
13 | Süreçsel Drama Uygulamaları | okuma | |
14 | Örnek Drama Ders Uygulaması | etkinlik örnekleri hazırlama | |
15 | Genel Değerlendirme | okuma | Tartışma |
16-17 | Final | okuma | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |