DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Özel Eğitim * | MB 206 | 4 | 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Özgül AKIN ŞENKAL | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Eğitim alanında çalışan profesyonelelrin engel ve engelli çocuk hakkında bilgilendirilmesi |
|||
Dersin İçeriği | özel eğitimin kimleri kapsadığı,özel eğitimin verileceği durumlar |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
- |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
||||||
2 | Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
||||||
3 | Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
||||||
4 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
||||||
5 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
||||||
6 | Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
||||||
7 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Özel Eğitimin Temelleri | ön okuma çalışmalarının yapılması ? | |
2 | Özel Eğitimin Temelleri | ön okuma çalışmalarının yapılması ? | |
3 | Özel Eğitimin Temelleri | ön okuma çalışmalarının yapılması ? | |
4 | Yasa-yönetmelikler, gönderme süreci-tanılama süreci, RAM, değerlendirme Anne-babalar, aileler, özel gereksinimli olma durumu--aile uzman ilişkisi, ailede yaşananlar | ön okuma çalışmalarının yapılması ? | |
5 | Yasa-yönetmelikler, gönderme süreci-tanılama süreci, RAM, değerlendirme Anne-babalar, aileler, özel gereksinimli olma durumu--aile uzman ilişkisi, ailede yaşananlar | ön okuma çalışmalarının yapılması ? | |
6 | Erken Çocukluk Özel Eğitimi | ön okuma çalışmalarının yapılması ? | |
7 | Erken Çocukluk Özel Eğitimi | ön okuma çalışmalarının yapılması ? | |
8 | ara sınav | ara sınav ? | |
9 | Zihinsel Yetersizlik | ön okuma çalışmalarının yapılması ? | |
10 | Zihinsel Yetersizlik | ön okuma çalışmalarının yapılması ? | |
11 | Zihinsel Yetersizlik | ön okuma çalışmalarının yapılması ? | |
12 | Zihinsel Yetersizlik | ön okuma çalışmalarının yapılması ? | |
13 | Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar | ön okuma çalışmalarının yapılması ? | |
14 | Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar | ön okuma çalışmalarının yapılması ? | |
15 | Seminer | ön okuma çalışmalarının yapılması ? | |
16-17 | Seminer | ön okuma çalışmalarının yapılması ? |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |