DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı * | MB 311 | 5 | 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Zekeriya KAZANCI | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarına kendi materyallerini nasıl tasarlayıp kullanacaklarını öğretmek |
|||
Dersin İçeriği | Öğretim materyallerinin tasarlanması |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
- |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
X | |||||
2 | Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
||||||
3 | Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
||||||
4 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
||||||
5 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
X | |||||
6 | Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
||||||
7 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Öğretim teknolojileri ile ilgili temel kavramlar | Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma ? | |
2 | İletişim | Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma ? | |
3 | Yaratıcılık | Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma ? | |
4 | Öğretimsel Grafik Tasarımın Temel İlkeleri 1 | Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma ? | |
5 | Öğretimsel Grafik Tasarımın Temel İlkeleri 2 | Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma ? | |
6 | Öğretimsel Poster Tasarlama | Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma ? | |
7 | 3 Boyutlu Materyal Tasarlama İlkeleri 1 | Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma ? | |
8 | Arasınav | Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma ? | |
9 | 3 Boyutlu Materyal Tasarlama İlkeleri 2 | Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma ? | |
10 | 3 Boyutlu Materyal Değerlendirme | Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma ? | |
11 | Sunum Programlarında Sunu Hazırlama İlkeleri | Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma ? | |
12 | Örnek Sunumlar Değerlendirme | Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma ? | |
13 | Uzaktan Eğitim Materyalleri | Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma ? | |
14 | Web 2.0 Araçları | Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma ? | |
15 | Eğitim amaçlı Web 2.0 araçlarını değerlendirme | Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma ? | |
16-17 | Final Sınavı | Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma ? |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |