DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Türk Dili II | 2 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | ||||
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Engin ÇETİN | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, çağın sürekli ilerleyen şartlarına uygun olarak farklı alanlarda öğrenim gören gençlerimizin bir konu hakkındaki görüşlerini yazıya dökebilmesini, özel günlerle ilgili etkinliklerde metinler hazırlayabilmesini, doğru, güzel konuşma yeteneklerinin geliştirilmesini, dil ve anlatımla ilgili eksikliklerinin giderilmesini ve anlatım biçimleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
|||
Dersin İçeriği | Bu derste, öğrencilere yazım kuralları, noktalama işaretleri, anlatımın özellikleri, anlatım türleri, Türkçede genel anlatım bozuklukları ve bunların nasıl düzeltileceği anlatılmakta, kompozisyonla ilgili genel bilgiler öğrencilere kazandırılmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) 1 Duygularını, düşüncelerini, bilgilerini, beklentilerini, yaşadıklarını, sözlü ve yazılı anlatabilme tekniklerini edinir. |
2) 2 Meslek ve bilim alan terimlerinin Türkçe karşılıklarını kullanabilmeyi kavrar. |
3) 3 Sözcük dağarcığının geliştirilmesin önemini kavrar. |
4) 4 Yazı türlerini uygulayabilme yeteneği kazanır. |
5) 5 Sözlü ve yazılı metinlerinin çözümleme yollarını kavrar. |
6) 6 Türkçe bilim sanat ve kültür yayınlarını tanır. |
7) 7 Türk dünya edebiyatı ve düşünce tarihinden seçilmiş örnek metinleri karşılaştırabilme yeteneği kazanır. |
8) 8 Bilim, sanat ve kültür alanında Türkçe metinler üretebilir. |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. |
||||||
2 | Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir |
||||||
3 | Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir |
||||||
4 | Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular |
||||||
5 | Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
||||||
6 | Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır |
||||||
7 | Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır |
||||||
8 | Fizik Alanında deneyleri tasarlar. |
||||||
9 | Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. |
||||||
10 | Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır |
||||||
11 | Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. |
||||||
12 | Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir |
||||||
13 | Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. |
||||||
14 | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır |
||||||
15 | Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini |
||||||
16 | Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur |
||||||
17 | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular |
||||||
18 | Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Dersin amaç ve hedefleri, içeriği yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Anlatım |
2 | Yazım kuralları ve uygulaması | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Anlatım |
3 | Noktalama işaretleri ve uygulaması | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Anlatım |
4 | Anlatım nedir Anlatımın özellikleri | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Anlatım |
5 | Anlatım türleri, biçimleri ve uygulaması | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Anlatım |
6 | Türkçede genel anlatım bozuklukları ve düzeltilmesi | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Anlatım |
7 | Kompozisyonla ilgili genel bilgiler | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Anlatım |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Anlatım |
10 | Yazılı kompozisyon türleri (Duygu ağırlıklı yazılar, olay ağırlıklı yazılar) | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Anlatım |
11 | Yazılı kompozisyon türleri (Düşünce ağırlıklı yazılar, inceleme yazıları,diğer yazılı anlatım türleri) | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Anlatım |
12 | Sözlü kompozisyon türleri (Tartışmaya dayalı sözlü anlatım türleri) | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Anlatım |
13 | Sözlü kompozisyon türleri(Görüşmeye dayalı sözlü anlatım türleri | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Anlatım |
14 | Türk ve dünya edebiyatlarından düşünce tarihinde seçilmiş örnek metinlerden yararlanılarak öğrencinin doğru, güzel konuşma ve yazma yeteneğinin geliştirilmesi ve bununla ilgili uygulamalar | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Anlatım |
15 | Genel tekrar, Türk ve dünya edebiyatlarından düşünce tarihinde seçilmiş örnek metinlerden yararlanılarak öğrencinin doğru, güzel konuşma ve yazma yeteneğinin geliştirilmesi ve bununla ilgili uygulamalar | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Anlatım |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |