DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Anorganik Kimya Lab. 1 | KM 233 | 3 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||||||||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||||||
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Bilgehan GÜZEL | |||||||||
Dersi Verenler |
|
|||||||||
Dersin Yardımcıları | ||||||||||
Dersin Amacı | Bu dersin amacı anorganik kimya analiz ve sentez yöntemlerinin öğrenilmesi, el becerilerinin kazandırılması, anorganik kimya dersi kapsamında işlenen konuların deneylerle desteklenmesidir. |
|||||||||
Dersin İçeriği | Laboratuvar analiz ve sentez yöntemlerini öğrenmek bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Çözelti hazırlanması ve ayarlanmasını açıklar |
2) Sodyum hipoklorit (çamaşır suyu) eldesi deneyini sunar |
3) Aktif klor tayini deneyini sunar |
4) Sentezlenen bileşiklerde saflık tayini yapılmasını sunar |
5) İçme sularında sertlik tayini tespitini açıklar |
6) Amonyak eldesi ve kullanım alanlarını gösterir |
7) - |
8) - |
9) - |
10) - |
11) - |
12) - |
13) - |
14) - |
15) - |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kimya alanında bilgisine güvenerek bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
X | |||||
2 | Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izleyip algılayarak değerlendirir. |
X | |||||
3 | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanıp bilgisini yeniler. |
X | |||||
4 | Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirir. |
X | |||||
5 | Bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrayıp toplam kalite bilincini algılar. |
X | |||||
6 | Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
X | |||||
7 | Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarır. |
X | |||||
8 | Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
X | |||||
9 | Yaratıcı düşünmeyi öğrenip alanında sorunlara çözüm üretir. |
X | |||||
10 | Muhakeme yeteneğine sahip olarak bilgileri ilişkilendirip bildiklerini uygulamaya aktarır. |
X | |||||
11 | Laboratuar düzeneklerini kurup tek başına karar verir. |
X | |||||
12 | Kimya alanında mevcut teknolojiyi izleyip katma değer kazandırır. |
X | |||||
13 | Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. |
X | |||||
14 | Bilgi paylaşımını bilip takım çalışmasına katılarak takımı yönlendirir. |
X | |||||
15 | Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. |
X | |||||
16 | Alanında söz sahibi olmaya başlar. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Çözelti hazırlama ve ayarlama | Laboratuvar föyünde ilgili bölümün çalışılması | Deney / Laboratuvar Sözlü Sınav Ödev Performans Değerlendirmesi |
2 | Hidrojen peroksitin elde edilmesi | Laboratuvar föyünde ilgili bölümün çalışılması | Deney / Laboratuvar Bireysel Çalışma Sözlü Sınav Ödev Performans Değerlendirmesi |
3 | Bir tebeşir örneğinin saflığının tayini | Laboratuvar föyünde ilgili bölümün çalışılması | Grup Çalışması Deney / Laboratuvar Sözlü Sınav Ödev Performans Değerlendirmesi |
4 | Alüminyum klorürün hazırlanması | Laboratuvar föyünde ilgili bölümün çalışılması | Deney / Laboratuvar Bireysel Çalışma Sözlü Sınav Ödev Performans Değerlendirmesi |
5 | Sodyum hipoklorit ve beyazlatma tozu | Laboratuvar föyünde ilgili bölümün çalışılması | Grup Çalışması Deney / Laboratuvar Sözlü Sınav Ödev Performans Değerlendirmesi |
6 | Magnezyum sülfat heptahidratın hazırlanması | Laboratuvar föyünde ilgili bölümün çalışılması | Deney / Laboratuvar Bireysel Çalışma Sözlü Sınav Ödev Performans Değerlendirmesi |
7 | Ara Sınav | Laboratuvar föyünde ilgili bölümün çalışılması | Yazılı Sınav |
8 | Ara Sınav | Laboratuvar föyünde ilgili bölümün çalışılması | Deney / Laboratuvar Bireysel Çalışma Sözlü Sınav Ödev Performans Değerlendirmesi |
9 | Laboratuvarda amonyak eldesi | Laboratuvar föyünde ilgili bölümün çalışılması | Deney / Laboratuvar Bireysel Çalışma Sözlü Sınav Ödev Performans Değerlendirmesi |
10 | Sert-yumuşak asit ve bazların çözünürlüğü | Laboratuvar föyünde ilgili bölümün çalışılması | Deney / Laboratuvar Bireysel Çalışma Sözlü Sınav Ödev Performans Değerlendirmesi |
11 | Musluk suyunun geçici ve kalıcı sertliğinin tayini | Laboratuvar föyünde ilgili bölümün çalışılması | Deney / Laboratuvar Bireysel Çalışma Sözlü Sınav Ödev Performans Değerlendirmesi |
12 | Amonyum nikel (II) sülfat hekzahidratın hazırlanması | Laboratuvar föyünde ilgili bölümün çalışılması | Deney / Laboratuvar Bireysel Çalışma Sözlü Sınav Ödev Performans Değerlendirmesi |
13 | Potasyum alüminyum sülfat dodekahidratın (şap) hazırlanması | Laboratuvar föyünde ilgili bölümün çalışılması | Deney / Laboratuvar Bireysel Çalışma Sözlü Sınav Ödev Performans Değerlendirmesi |
14 | Mazeret deneylerinin yapılması | Laboratuvar föyünde ilgili bölümün çalışılması | Deney / Laboratuvar Bireysel Çalışma Sözlü Sınav Ödev Performans Değerlendirmesi |
15 | Mazeret deneylerinin yapılması | Laboratuvar föyünde ilgili bölümün çalışılması | Deney / Laboratuvar Bireysel Çalışma Sözlü Sınav Ödev Performans Değerlendirmesi |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Laboratuvar föyünde ilgili bölümün çalışılması | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |