DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Kuantum Kimyası | KM 329 | 5 | 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
||||||
Dersin Seviyesi | Lisans | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Birgül YAZICI | ||||||
Dersi Verenler |
|
||||||
Dersin Yardımcıları | |||||||
Dersin Amacı | Dalga-parçacık ilişkisi, Schrödinger dalga denklemi, atomun elektron yapısı ve molekül orbitallerini kavratmak amaçlanmaktadır. |
||||||
Dersin İçeriği | Parçacık-dalga ilişkisi, bir boyutlu kutuda tanecik, dalga özelliğinden kaynaklanan belirsizlik, Schrödinger dalga denklemi, hidrojen atomu, çok elektronlu atomlar, moleküllerin yapısı bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Parçacık dalga ilişkisini kavrar. |
2) Dalga fonksiyonlarını açıklar. |
3) Schrödinger dalda denklemi ile tanecik ilişkisini açıklar. |
4) Çok elektronlu atomların yapısını kavrar. |
5) Moleküllerin yapısını açıklar. |
6) Kuantum mekaniksel tünellemeyi kavrar. |
7) Atomik orbitalleri kavrar. |
8) Molekül orbitalleri kavrar. |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kimya alanında bilgisine güvenerek bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
X | |||||
2 | Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izleyip algılayarak değerlendirir. |
X | |||||
3 | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanıp bilgisini yeniler. |
X | |||||
4 | Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirir. |
X | |||||
5 | Bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrayıp toplam kalite bilincini algılar. |
||||||
6 | Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
X | |||||
7 | Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarır. |
X | |||||
8 | Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
X | |||||
9 | Yaratıcı düşünmeyi öğrenip alanında sorunlara çözüm üretir. |
X | |||||
10 | Muhakeme yeteneğine sahip olarak bilgileri ilişkilendirip bildiklerini uygulamaya aktarır. |
X | |||||
11 | Laboratuar düzeneklerini kurup tek başına karar verir. |
X | |||||
12 | Kimya alanında mevcut teknolojiyi izleyip katma değer kazandırır. |
X | |||||
13 | Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. |
X | |||||
14 | Bilgi paylaşımını bilip takım çalışmasına katılarak takımı yönlendirir. |
X | |||||
15 | Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. |
X | |||||
16 | Alanında söz sahibi olmaya başlar. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Parçacık-Dalga İkilemi | Ders kitabı ve internet | Anlatım |
2 | Maddenin Dalga Özellikleri | Ders kitabı ve internet | Anlatım |
3 | Bir Boyutlu Kutudaki Parçacık | Ders kitabı ve internet | Anlatım |
4 | Dalga Fonksiyonları | Ders kitabı ve internet | Anlatım |
5 | Maddenin Dalga özelliğindeki belirsizlik | Ders kitabı ve internet | Anlatım |
6 | Heisenberg belirsizlik ilkesi | Ders kitabı ve internet | Anlatım |
7 | Bir boyutlu Schröndinger Dalga Denklemi | Ders kitabı ve internet | Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders kitabı ve ders notları | Yazılı Sınav |
9 | Kuantum Mekaniksel Tünelleme | Ders kitabı ve internet | Anlatım |
10 | Dönme hareketi | Ders kitabı ve internet | Anlatım |
11 | Hidrojen Atomu, Bohr kuramı | Ders kitabı ve internet | Anlatım |
12 | Çok elektronlu atomlar | Ders kitabı ve internet | Anlatım |
13 | Atomik orbitaller | Ders kitabı ve internet | Anlatım |
14 | Moleküllerin yapısı | Ders kitabı ve internet | Anlatım |
15 | Molekül orbitalleri | Ders kitabı ve internet | Anlatım |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabı ve ders notları | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar | Kimyacılar İçin Kuantum Mekanik, Prof.Dr.David O. Hayward, Çeviren:Prof.Dr.Mahmut Acımış, Abant İzzet baysal Üniversitesi Araştırma ve Geliştirme Vakfı, 2008. |