DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Güncel Çevre Sorunları | CMS 241 | 3 | 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
||||||
Dersin Seviyesi | Lisans | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||
Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Çağatayhan Bekir ERSÜ | ||||||
Dersi Verenler |
|
||||||
Dersin Yardımcıları | |||||||
Dersin Amacı | Artan nüfus, tüketim, üretim, üretim çeşitliliği karşısında azalan ve kirlenmekte olan doğal kaynakların nasıl korunabileceğine dair çevre bilinci kazandırmak ve sebep-sonuç ilişkilendirmesi yöntemiyle çözüm üretmek. |
||||||
Dersin İçeriği | 1) Çevre kavramının tanımı ve çevre sorunlarının ortaya çıkışı 2) Hava, su ve toprak kirliliğinin nedenleri ve etkileri 3) Biyolojik çeşitliliğin yok olması ve erozyon 4) Atık türleri ve çevresel etkileri 5) Enerji kaynakları ve çevresel etkileri 6) Plansız kentleşme ve sanayileşmenin etkileri 7) Çevre-ekonomi ve kalkınma ilişkileri 8) Ara sınav/Değerlendirme 9) Gelişmiş-gelişmekte olan ülke ayrımları ve sürdürülebilir kalkınma ile sürdürülebilir çevre ilişkisi 10) Küresel çevre sorunları-ozon tabakasının incelmesi ve küresel ısınma 11) Çevre sorunlarının çözümü için uluslararası alanda çözüm arayışları 12) Çevre hakkı ve çevresel adalet 13) Ulusal ve uluslararası çevre yıkımları ve çevresel örgütler 14) Çevresel güvenlik 15) Su, gıda ve enerji güvenliği |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) 1. Türkiye´nin ve dünyanın belli başlı çevre problemleri üzerine bilgi toplar, sunar, tartışır, çözümleme yapar. 2. Ülkemizdeki ve dünyadaki çevre sorunlarına yönelik iş birliğine dayalı çözümler önerir. 3. Küresel düzeydeki çevresel kirlenmenin yayılma v |
2) 5. Çevresel güvenliği tehdit eden olguları değerlendirir ve ölçeklendirir. |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma |
||||||
2 | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme |
||||||
3 | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
||||||
4 | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi |
X | |||||
5 | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
||||||
6 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
||||||
7 | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme |
||||||
8 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
X | |||||
10 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma |
X | |||||
11 | Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
||||||
12 | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
X | |||||
13 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
||||||
14 | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık |
X | |||||
15 | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Çevre kavramının tanımı ve çevre sorunlarının ortaya çıkışı | İlgili konu veya konular | Anlatım Tartışma |
2 | Hava, su ve toprak kirliliğinin nedenleri ve etkileri | İlgili konu veya konular | Anlatım Tartışma |
3 | Biyolojik çeşitliliğin yok olması ve erozyon | İlgili konu veya konular | Anlatım Tartışma |
4 | Atık türleri ve çevresel etkileri | İlgili konu veya konular | Anlatım Tartışma |
5 | Enerji kaynakları ve çevresel etkileri | İlgili konu veya konular | Anlatım Tartışma |
6 | Plansız kentleşme ve sanayileşmenin etkileri | İlgili konu veya konular | Anlatım Tartışma |
7 | Çevre-ekonomi ve kalkınma ilişkileri | İlgili konu veya konular | Anlatım Tartışma |
8 | Ara sınav/Değerlendirme | İlgili konu veya konular | Anlatım Tartışma |
9 | Gelişmiş-gelişmekte olan ülke ayrımları ve sürdürülebilir kalkınma ile sürdürülebilir çevre ilişkisi | İlgili konu veya konular | Anlatım Tartışma |
10 | Küresel çevre sorunları-ozon tabakasının incelmesi ve küresel ısınma | İlgili konu veya konular | Anlatım Tartışma |
11 | Çevre sorunlarının çözümü için uluslararası alanda çözüm arayışları | İlgili konu veya konular | Anlatım Tartışma |
12 | Çevre hakkı ve çevresel adalet | İlgili konu veya konular | Anlatım Tartışma |
13 | Ulusal ve uluslararası çevre yıkımları ve çevresel örgütler | İlgili konu veya konular | Anlatım Tartışma |
14 | Çevresel güvenlik | İlgili konu veya konular | Anlatım Tartışma |
15 | Su, gıda ve enerji güvenliği | İlgili konu veya konular | Anlatım Tartışma |
16-17 | Final | Dönem sonu sınavına hazırlık | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |