İlişikinin Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|
Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Yaşam Bilimleri Temel Alan Yeterlilikleri |
No | Programın Temel Öğrenme Kazanımları (Sivil Savunma ve İtfaiyecilik) | ||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | |||
BİLGİ | Kuramsal, Olgusal | 1 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||
BECERİLER | Bilişsel, Uygulamalı | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||
2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | |||||||||
2 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | |||||||||||||
3 | 3 | 4 | 5 | |||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Ögrenme Yetkinligi | 1 | 3 | 4 | ||||||||||||||
2 | ||||||||||||||||||
3 | 3 | 3 | 3 | 5 | ||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Iletisim ve Sosyal Yetkinlik | 1 | 4 | 4 | 4 | |||||||||||||
2 | 3 | 4 | 3 | 5 | ||||||||||||||
3 | 3 | |||||||||||||||||
4 | 4 | 5 | ||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | 1 | 4 | 5 | 5 | |||||||||||||
2 | 4 | 5 | 5 |
Yaşam Bilimleri Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 5 Düzey(Ön lisans Eğitimi) | |||||
---|---|---|---|---|---|
BİLGİ Kuramsal, Olgusal | BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı | YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER Ögrenme Yetkinligi | YETKİNLİKLER Iletisim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
1-Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 1-Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerisine sahiptir. 2-Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | 1-Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 2-Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3-Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. | 1-Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar. 2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. 3-Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır. | 1-Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. 2-Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. 3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar. 4-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. 2-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |