DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Üst Yüzey İşlemleri * | IMT 215 | 3 | 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
||||||
Dersin Seviyesi | Önlisans | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||
Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Faruk BATAN | ||||||
Dersi Verenler |
|
||||||
Dersin Yardımcıları | |||||||
Dersin Amacı | Ağaç malzeme ile üretilen mobilya ve dekorasyon elemanlarına uygulanan üstyüzey işlemlerinin tanıtımını ve uygulama yöntemlerinin öğretilmesi. |
||||||
Dersin İçeriği | Üst yüzey işlemlerini tanıma ve amaçları. Tutkal ve reçine lekelerinin üst yüzey işlemlerine etkisi. Ağaç malzemenin üst yüzey işlemlerine hazırlanması ve renk açma işlemleri. Ağaç boyaları, koruyucu katman |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
- |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır. |
X | |||||
2 | İç mekan tasarımı ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. |
X | |||||
3 | İç mekan verilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. |
X | |||||
4 | İç mekan tasarımının günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. |
X | |||||
5 | Mekanda karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. |
X | |||||
6 | Tasarım sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilir. |
X | |||||
7 | Belirlenen ürüne göre uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizebilir. |
X | |||||
8 | Alanı ile ilgili maket, proje,ürün tasarımı gibi uygulamaları yapar. |
X | |||||
9 | İç mekan tasarımı alanında planlama , yönetim ve üretim süreçlerini takip edebilir. |
X | |||||
10 | Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirilebilir ve denetlenebilir. |
X | |||||
11 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
X | |||||
12 | Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir. |
X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
X | |||||
14 | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. |
X | |||||
15 | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
X | |||||
16 | İngilizceyi iç mekan tasarımı alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. |
X | |||||
17 | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. |
X | |||||
18 | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. |
X | |||||
19 | İç Mimarlar Odası yasa ve yönetmeliklerinde ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. |
X | |||||
20 | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Üst yüzey işlemlerinin tanımı ve amaçları | Ders materyalleri ve yardımcıları hazırlama | |
2 | Tutkal ve reçine lekelerinin üst yüzey işlemlerine etkisi | Ders materyalleri ve yardımcıları hazırlama | |
3 | Ağaç malzemenin üst yüzey işlemlerine hazırlanması | Ders materyalleri ve yardımcıları hazırlama | |
4 | Renk açma işlemleri ve uygulaması | Ders materyalleri ve yardımcıları hazırlama | |
5 | Renklendirme işlemlerinin teknik yönü | Ders materyalleri ve yardımcıları hazırlama | |
6 | Ağaç boyaları ve renklendirme işlemlerinin uygulanışı. | Ders materyalleri ve yardımcıları hazırlama | |
7 | Ağaç boyaları ve renklendirme işlemlerinin uygulanışı. Koruyucu katmanın tanımı ve önemi | Ders materyalleri ve yardımcıları hazırlama | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Film oluşumunun esasları | Ders materyalleri ve yardımcıları hazırlama | |
10 | Vernik sistemleri | Ders materyalleri ve yardımcıları hazırlama | |
11 | Vernik sistemleri | Ders materyalleri ve yardımcıları hazırlama | |
12 | Vernik sistemleri | Ders materyalleri ve yardımcıları hazırlama | |
13 | Vernik atölyelerinin kuruluşu ve düzenlemesi | Ders materyalleri ve yardımcıları hazırlama | |
14 | Vernik atölyelerinin kuruluşu ve düzenlemesi | Ders materyalleri ve yardımcıları hazırlama | |
15 | Vernik atölyelerinin kuruluşu ve düzenlemesi | Ders materyalleri ve yardımcıları hazırlama | |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |