DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Temel Perspektif | IMT 213 | 3 | 2 | 2.5 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
||||||
Dersin Seviyesi | Önlisans | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||
Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Yaşar TÜFEKLİ | ||||||
Dersi Verenler |
|
||||||
Dersin Yardımcıları | |||||||
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin serbest elle çizim yapabilecek ve bilgisayar destekli tekil mobilya iş resimlerini çizebilecek yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
||||||
Dersin İçeriği | Mesleki resim kavramının tanım ve sınıflandırılması, Serbest elle çizim yapma, bilgisayar destekli çizim yapma |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Geometrik Çizimler Yapabilme |
2) Tek kaçış noktalı Perspektif Çizebilme |
3) Işınlar metoduyla perspektif çizebilme |
4) Işınlar metodu ile mekan perspektif çizebilme |
5) Köşe perspektif çizebilme |
6) Köşe perspektif metoduyla içmekan perspektifi çizebilme |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilir. |
X | |||||
2 | İç mekan tasarımı ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklayabilir. |
X | |||||
3 | İç mekan verilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olabilir. |
X | |||||
4 | İç mekan tasarımının günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklayabilir. |
X | |||||
5 | Mekanda karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunabilir. |
X | |||||
6 | Tasarım sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilir. |
X | |||||
7 | Belirlenen ürüne göre uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizebilir. |
X | |||||
8 | Alanı ile ilgili maket, proje,ürün tasarımı gibi uygulamaları yapabilir. |
X | |||||
9 | İç mekan tasarımı alanında planlama , yönetim ve üretim süreçlerini takip edebilir. |
X | |||||
10 | Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirilebilir ve denetlenebilir. |
X | |||||
11 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. |
X | |||||
12 | Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterebilir. |
||||||
13 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olabilir. |
X | |||||
14 | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşabilir. |
||||||
15 | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilir. |
||||||
16 | İngilizceyi iç mekan tasarımı alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanabilir. |
||||||
17 | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlık gösterebilir. |
X | |||||
18 | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirebilir. |
X | |||||
19 | İç Mimarlar Odası yasa ve yönetmeliklerinde ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olabilir. |
X | |||||
20 | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranabilir. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Mesleki Resim Kavramının Tanım ve Sınıflandırılması | Sunum Hazırlama | Anlatım |
2 | Serbest Elle Çizim Tekniği, Ölçülendirme, İşaretlemeler | Sunum Hazırlama | Anlatım |
3 | Serbest Elle Kesit Alma ve Önemi | Sunum Hazırlama | Anlatım |
4 | Serbest Elle Detay Çizme ve Önemi | Sunum Hazırlama | Anlatım |
5 | Serbest Elle Tarama Yapmak | Sunum Hazırlama | Anlatım |
6 | Serbest Elle Perspektif Çizmenin Önemi | Sunum Hazırlama | Anlatım |
7 | Serbest Elle Perspektif Çizim Yöntemleri | Sunum Hazırlama | Anlatım |
8 | Ara Sınav | ||
9 | free hand to create texture and shadows | Sunum Hazırlama | Anlatım |
10 | Bilgisayar Destekli Tekil Mobilya Net Resimleri Çizme | Sunum Hazırlama | Anlatım |
11 | Katman Oluşturma, Tekil Mobilyada Net Resimler | Sunum Hazırlama | Anlatım |
12 | Ön görünüş, Yan görünüş, Üst Görünüş | Sunum Hazırlama | Anlatım |
13 | Şablon Hazırlama, Ölçülendirme Yapma | Sunum Hazırlama | Anlatım |
14 | Bilgisayar Destekli Tekil Mobilya Kesit ve Detay Çizmek | Sunum Hazırlama | Anlatım |
15 | Kesit Eksenleri Belirlemek, Kesit Çizmek, Kesitlerde Tarama | Sunum Hazırlama | Anlatım |
16-17 | final sınavı |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |