DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Radyobiyoloji | RD 111 | 1 | 1 | 1 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
||||||
Dersin Seviyesi | Önlisans | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hasan Suat ARSLANTAŞ | ||||||
Dersi Verenler |
|
||||||
Dersin Yardımcıları | |||||||
Dersin Amacı | Radyobiyolojiyi öğretir. İyonizan ışının etki sürecini anlatır. Radyoiyonizasyonun risklerini öğretir. |
||||||
Dersin İçeriği | Radyobiyolojiyi tanımlar. İyonizan ışının etki süreci ve iyonizan ışının insanda oluşturduğu etkiler yer alır. Çalışanların maruz kaldığı riskleri içerir.. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Radyobiyolojiyi öğrenilir. |
2) Elektromanyetik radyasyon ve etkileri öğrenilir. |
3) Çalışanlar için riskleri fark eder. |
4) |
5) |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsanların temel anatomik yapısını ve fonksiyonunu açıklar. |
X | |||||
2 | Tıbbi görüntülemede kullanılan elektromanyetik dalgaları ve bunların madde ile etkileşimini tanımlar. |
X | |||||
3 | Tıbbi görüntüleme cihazlarının kullanım basamaklarını listeler. |
X | |||||
4 | Tıbbi görüntüleme yöntemlerini tanır. |
X | |||||
5 | Radyoloji araç ve gereçlerini listeler. |
X | |||||
6 | Preanalitik, analitik ve post analitik evrelerle ilgili yapılacak işlemleri planlar. |
X | |||||
7 | Radyoloji tetkiki öncesi hastayı hazırlar. |
X | |||||
8 | Radyasyon güvenliği için gerekli tedbirleri alır. |
X | |||||
9 | Tıbbi görüntüleme tetkik parametrelerini doğru uygular. |
X | |||||
10 | Kontrast madde uygulamalarında işleme ve hastaya göre doğru doz uygulaması yapar. |
X | |||||
11 | Elde edilen görüntünün film, kağıt, CD veya DVD üzerine kaydını ve arşivlenmesini sağlar. |
X | |||||
12 | Radyoloji cihazlarının kalibrasyon ve bakımlarını düzenli olarak yaptırır ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlar. |
X | |||||
13 | Radyoloji tetkik birimlerinin eksiklerini belirler ve teminini sağlar. |
X | |||||
14 | Kritik değerlerle ilgili bilgi sahibi olup, gerektiğinde sonuçları hekime bildirerek koordinasyonu sağlar. |
X | |||||
15 | Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirme becerisine sahip olur. |
X | |||||
16 | Anjiografi ve Girişimsel Radyoloji birimlerinde ekip üyeleri ile uyum içinde çalışır. |
X | |||||
17 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak meslektaşları, hastalar ve hekimlerle sağlıklı iletişim kurar. |
X | |||||
18 | Bilgi iletişim teknolojilerini ve en az bir yabancı dili kullanır. |
X | |||||
19 | Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır, gerekli durumlarda ilk müdaheleyi yapar. |
X | |||||
20 | Mesleki teknolojik gelişmeleri izler, alana özgü dinamikleri analiz eder. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Radyobiyoloji nedir | Ders Kitabı | Anlatım |
2 | Hücre Biyolojisi | Ders Kitabı | Anlatım |
3 | Tümör Biyolojisi | Ders Kitabı | Anlatım |
4 | İyonizan Işın ve Etki Süreci | Ders Kitabı | Anlatım |
5 | Radyasyonun Vücut Hücreleri Üzerine Etkisi | Ders Kitabı | Anlatım |
6 | Radyasyonun Tümör Dokusu Üzerine Etkisi 1 | Ders Kitabı | |
7 | Radyasyonun Tümör Dokusu Üzerine Etkisi 2 | Ders Kitabı | Anlatım |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Radyoterapide Zaman-Doz-Fraksiyonasyon | Ders Kitabı | Anlatım |
10 | LET, RBE, kalite faktörü, BED formülü ve hesaplamalar | Ders Kitabı | Anlatım |
11 | Doz Hızı Etkisi: Brakiterapi | Ders Kitabı | Anlatım |
12 | Radyoterapi ve Kemoterapi Kombinasyonu | Ders Kitabı | Anlatım |
13 | Radyoduyarlılaştırıcılar ve Radyokoruyucular | Ders Kitabı | Anlatım |
14 | Radyasyonun Vücut Üzerine Etkileri ve Kanserogenez | Ders Kitabı | Anlatım |
15 | Radyasyondan Korunma | Ders Kitabı | Anlatım |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |