DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Bitkilerde Üreme Biyolojisi | YOT 104 | 2 | 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Önlisans | |||
Dersin Türü | Seçmeli | |||
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hülya SAYĞI | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Kültür bitkilerinin çiçeklenme ve tozlaşma gereksinimlerinin ve nasıl olduğunun öğretilmesi, |
|||
Dersin İçeriği | Bitkilerde genel üreme konularının anlatılması |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) 1 Bitkilerde üreme yöntemlerinin öğrenilmesini sağlamak,; |
2) 2 Eşeyli üreme ve hangi basamaklarla gerçekleştiğinin anlaşılmasını sağlamak,; |
3) 3 Çiçekli bitkilerde üreme ve nasıl olduğunun öğrenilmesini sağlamak,; |
4) 4 Çiçekli bitkilerde kendine ve yabancı tozlaşma ve gereksinimlerinin neler olduğunun anlaşılmasını sağlamak,; |
5) 5 Tozlaşma, tohum ve meyve oluşumu basamaklarının nasıl gerçekleştiğinin anlaşılması,; |
6) 6 Tozlaşma faktörlerin neler olduğunun öğrenilmesini sağlamak,; |
7) 7 Tozlaşma vektörlerinden en önemlileri olan böcek gruplarının neler olduğunun öğrenilmesini sağlamak,; |
8) 8 Bal arılarının tozlaşmadaki rolü ve öneminin anlaşılmasını sağlamak, ; |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Organik tarım alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olabilmek. |
X | |||||
2 | Organik tarım alanında öğrendiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini kavrayabilmek ve değerlendirebilmek. |
X | |||||
3 | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir tarım yönetimi, kırsal kalkınma, tarımsal planlama ve tarımsal teknoloji kullanımına yönelik gelişmeleri ve bunların insan hayatındaki etkilerini anlamak. |
X | |||||
4 | Organik Tarım Kanunu ve Organik Tarımın Esasları ve Uygulamasına İlişkin Yönetmelik hükümleri doğrultusunda organik tarım işlemlerini sürdürebilmek, yapabilmek, üretim yapabilmek. |
X | |||||
5 | Organik ürünün nihai tüketiciye ulaşıncaya kadar olan üretim aşamalarında karşılaşılabilecek sorunları tanımlamak ve çözüm önerileri geliştirmek. |
||||||
6 | Organik tarım alanında sorunları tanımlamak, analiz etmek, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm geliştirmek ve uygulamak. |
X | |||||
7 | Organik tarım alanında karşılaştığı problemleri çözüm üretebilmek ve hem bireysel hem de ekip üyesi olarak almış olduğu sorumlulukları yerine getirebilmek. |
X | |||||
8 | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleği ile ilgili gelişmeleri takip edebilmek. |
X | |||||
9 | Organik tarım alanında araştırma ve sorgulama yoluyla bilgiye ulaşabilmek ve kullanabilmek. |
||||||
10 | Organik tarım alanı ile ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme ve toplumsal, kültürel ve etik sorumluluk bilinci ile projeler üretebilmek. |
X | |||||
11 | Temel yabancı dil bilgisine sahip olarak alanıyla ilgili bilgileri takip edebilmek ve gerekirse meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek |
||||||
12 | Organik tarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanmak ve organik tarım alanının gerektirdiği düzeyde sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilmek. |
||||||
13 | Organik tarım alanında araştırma yapmak, elde edilen bilgileri değerlendirmek ve proje hazırlamak, uygulamak ve yönetmek. |
X | |||||
14 | Organik tarım ile ilgili gürev ve sorumluluklarını bilimsel, kültürel, etik ve yasal mevzuata değerlere uygun yapabilmek. |
X | |||||
15 | Organik tarım alanında sosyal adalet, kalite, kültürel değerler, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Dersin amacı, bitkilerde genel üreme organları, | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
2 | Eşeyli ve eşeysiz üreme | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
3 | Çiçek yapısı ve çiçek organları, Kapalı tohumlu bitkilerde üreme ve Döllenme, | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
4 | Çiçekli bitkilerde kendine ve yabancı tozlaşma, | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
5 | Çiçekli bitkilerde tohum ve meyve oluşumu, | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
6 | Bitkilerde kendine kısırlık mekanizmaları, | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
7 | Bitkilerde genetik varyasyon ve önemi, | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ders tekrarı ve Ara Sınav | ||
9 | Yabancı döllenen bitkilerde tozlaşma vektörleri, | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
10 | Bitki-böcek ilişkileri, | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
11 | Yabancı tozlaşan bitkiler ve arılar, | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
12 | Bombus arıları ve seralarda kullanımı, | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
13 | Bal arıları ve tozlaşmada kullanımı, | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
14 | Bal arılarında çiçek bağımlılığı ve tozlaşmadaki rolü ve önemi, | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
15 | Final Sınavı | ||
16-17 |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |