DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Bitki Koruma II | YOT 110 | 2 | 1 | 1.5 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Önlisans | |||
Dersin Türü | Seçmeli | |||
Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Ayhan SAYĞI | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Öğrencilere bitkilerde zarar meydana getiren hastalıklar ve zararlılar konusunda genel bilgiler vererek bitki korumanın önemini, genel ilkelerini ve uygulamalarını açıklamaktır. |
|||
Dersin İçeriği | Bitkilerde zarar meydana getiren hastalıklar ve zararlılar konusunda genel bilgiler vererek bitki korumanın önemini, genel ilkelerini ve uygulamalarını açıklamak |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) 1 Bitki hastalıkları ve yabancı otlarla ilgili temel kavramlarını açıklayabilme; |
2) 2 Bitki hastalıklarının belirtileri, hastalık etmenlerinin sınıflandırılmasını açıklayabilme ; |
3) 3 Bitki hastalık etmenleri olan fungus, bakteri ve virüslerin morfolojik yapılarını karşılaştırabilme; |
4) 4 Tarımsal üretimde sık karşılaşılan bitki hastalıklarına örnek verebilme ; |
5) 5 Bitki hastalıklarla ve yabancı otlarla mücadele yöntemlerini listeleyebilme ; |
6) 6 Böceklerin iç organlarının anatomik yapısını ve fizyolojilerini, yaşayışları, gelişimlerini açıklayabilme ; |
7) 7 Böceklerin morfolojik özelliklerini ve vücut yapısını, böcek takımlarının genel özelliklerini listeleyebilme; |
8) 8 Tarımsal üretimde sorun oluşturan, nematodlar, yumuşakçalar ve kırmızı örümcekler gibi hayvansal zararlıları gösterebilme; |
9) 9 Böceklerle savaşımda uygulanabilen kültürel, fiziksel, mekanik, biyolojik, biyoteknik ve kimyasal savaşım yöntemleri hakkında açıklama yapabilme; |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Organik tarım alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olabilmek. |
X | |||||
2 | Organik tarım alanında öğrendiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini kavrayabilmek ve değerlendirebilmek. |
X | |||||
3 | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir tarım yönetimi, kırsal kalkınma, tarımsal planlama ve tarımsal teknoloji kullanımına yönelik gelişmeleri ve bunların insan hayatındaki etkilerini anlamak. |
X | |||||
4 | Organik Tarım Kanunu ve Organik Tarımın Esasları ve Uygulamasına İlişkin Yönetmelik hükümleri doğrultusunda organik tarım işlemlerini sürdürebilmek, yapabilmek, üretim yapabilmek. |
X | |||||
5 | Organik ürünün nihai tüketiciye ulaşıncaya kadar olan üretim aşamalarında karşılaşılabilecek sorunları tanımlamak ve çözüm önerileri geliştirmek. |
X | |||||
6 | Organik tarım alanında sorunları tanımlamak, analiz etmek, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm geliştirmek ve uygulamak. |
X | |||||
7 | Organik tarım alanında karşılaştığı problemleri çözüm üretebilmek ve hem bireysel hem de ekip üyesi olarak almış olduğu sorumlulukları yerine getirebilmek. |
X | |||||
8 | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleği ile ilgili gelişmeleri takip edebilmek. |
X | |||||
9 | Organik tarım alanında araştırma ve sorgulama yoluyla bilgiye ulaşabilmek ve kullanabilmek. |
X | |||||
10 | Organik tarım alanı ile ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme ve toplumsal, kültürel ve etik sorumluluk bilinci ile projeler üretebilmek. |
X | |||||
11 | Temel yabancı dil bilgisine sahip olarak alanıyla ilgili bilgileri takip edebilmek ve gerekirse meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek |
||||||
12 | Organik tarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanmak ve organik tarım alanının gerektirdiği düzeyde sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilmek. |
||||||
13 | Organik tarım alanında araştırma yapmak, elde edilen bilgileri değerlendirmek ve proje hazırlamak, uygulamak ve yönetmek. |
||||||
14 | Organik tarım ile ilgili gürev ve sorumluluklarını bilimsel, kültürel, etik ve yasal mevzuata değerlere uygun yapabilmek. |
X | |||||
15 | Organik tarım alanında sosyal adalet, kalite, kültürel değerler, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Fitopatolojinin tanımı, bitkilerde hastalık kavramı ve hastalık evreleri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
2 | Hastalık belirtilerinin (simptomların) sınıflandırılması | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
3 | Bitki hastalıklarının sınıflandırılması | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
4 | Hastalıkların oluşum aşamaları, virüslerin ve bakterilerin genel özellikleri oluşturdukları hastalıklar ve belirtileri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
5 | Fungusların genel özellikleri ve sınıflandırılması | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
6 | Hastalık patolojisi ve epidemiyolojisi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
7 | Hastalık ve yabancı otlarla mücadele yöntemleri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ders tekrarı ve ara sınav | ||
9 | Böceklerin genel özellikleri, yararları ve zararları, vücudun dış yapısının özellikleri, böcek morfolojisi, böcek başının yapısı ve parçaları, anten ve ağız tipleri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
10 | Thoraxın bölümleri, bacak tipleri, kanadın yapısı, abdomen uzantıları ve işlevleri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
11 | Böceklerin anatomisi, iç organlarının yapısı, kas, sindirim, sinir, dolaşım, boşaltım ve üreme sisteminin yapısı ve işleyişi, böceklerin duyu organlarının yapısı ve işlevleri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
12 | Böceklerde üreme, gelişme ve başkalaşım, böcek ekolojisi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
13 | Böcekler ile savaşımda kullanılan kültürel, fiziksel, mekanik, biyolojik, biyoteknik ve kimyasal savaşım yöntemleri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
14 | Böceklerin sınıflanırılması: böcek takımları ve genel özellikleri, | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
15 | Final Sınavı | ||
16-17 |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |