DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
ORGANİK ÖRTÜALTI SEBZE YETİŞTİRİCİLİĞİ | YOT 209 | 3 | 2 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Önlisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | ||||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Öğrencilerin örtüaltı sebze üretiminin yapılmasına yönelik üretim tesislerini tanıması, ortam koşullarını düzenlemesi, uygun üretim tekniklerini uygulaması ve güncel gelişmeleri takip etmesi. |
|||
Dersin İçeriği | Öğrencilerin örtüaltı sebze üretiminin yapılmasına yönelik üretim tesislerini tanıması, ortam koşullarını düzenlemesi, uygun üretim tekniklerini uygulaması ve güncel gelişmeleri takip etmesi. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) 1 Yazlık sebzeleri serada üretme becerisi kazanmak |
2) 2 Alçak plastik tünellerde turfanda sebze yetiştiriciliği yapmak |
3) 3 Serada üretim dönemlerine göre tür ve çeşit seçmek |
4) 4 Serada fide üretimi yapmak |
5) 5 Bitkiye uygun üretim tekniklerini uygulamak |
6) 6 Üretimde karşılaşılan sorunları çözmek |
7) 7 Serada ortam koşullarını ayarlama ve kontrol etmek |
8) 8 Yeni teknikleri kavrama ve uygulamaya aktarabilme |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Organik tarım alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olabilmek. |
X | |||||
2 | Organik tarım alanında öğrendiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini kavrayabilmek ve değerlendirebilmek. |
X | |||||
3 | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir tarım yönetimi, kırsal kalkınma, tarımsal planlama ve tarımsal teknoloji kullanımına yönelik gelişmeleri ve bunların insan hayatındaki etkilerini anlamak. |
X | |||||
4 | Organik Tarım Kanunu ve Organik Tarımın Esasları ve Uygulamasına İlişkin Yönetmelik hükümleri doğrultusunda organik tarım işlemlerini sürdürebilmek, yapabilmek, üretim yapabilmek. |
X | |||||
5 | Organik ürünün nihai tüketiciye ulaşıncaya kadar olan üretim aşamalarında karşılaşılabilecek sorunları tanımlamak ve çözüm önerileri geliştirmek. |
X | |||||
6 | Organik tarım alanında sorunları tanımlamak, analiz etmek, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm geliştirmek ve uygulamak. |
X | |||||
7 | Organik tarım alanında karşılaştığı problemleri çözüm üretebilmek ve hem bireysel hem de ekip üyesi olarak almış olduğu sorumlulukları yerine getirebilmek. |
X | |||||
8 | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleği ile ilgili gelişmeleri takip edebilmek. |
X | |||||
9 | Organik tarım alanında araştırma ve sorgulama yoluyla bilgiye ulaşabilmek ve kullanabilmek. |
X | |||||
10 | Organik tarım alanı ile ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme ve toplumsal, kültürel ve etik sorumluluk bilinci ile projeler üretebilmek. |
X | |||||
11 | Temel yabancı dil bilgisine sahip olarak alanıyla ilgili bilgileri takip edebilmek ve gerekirse meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek |
X | |||||
12 | Organik tarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanmak ve organik tarım alanının gerektirdiği düzeyde sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilmek. |
||||||
13 | Organik tarım alanında araştırma yapmak, elde edilen bilgileri değerlendirmek ve proje hazırlamak, uygulamak ve yönetmek. |
||||||
14 | Organik tarım ile ilgili gürev ve sorumluluklarını bilimsel, kültürel, etik ve yasal mevzuata değerlere uygun yapabilmek. |
X | |||||
15 | Organik tarım alanında sosyal adalet, kalite, kültürel değerler, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Dünya´da ve Türkiye´de örtüaltı sebzeciliği | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Anlatım Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
2 | Alçak ve yüksek plastik tüneller | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Anlatım Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
3 | Seraların sınıflandırılması ve sera yerinin seçiminde etkili faktörler | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Anlatım Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
4 | Sera yapı elemanları ve | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Anlatım Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
5 | sera klimasının düzenlenmesi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Anlatım Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
6 | Seralarda toprak hazırlama, sulama ve gübreleme | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Anlatım Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
7 | Serada domates yetiştiriciliği | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Anlatım Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
8 | Arasınav | ||
9 | Serada biber yetiştiriciliği | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Anlatım Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
10 | Serada patlıcan yetiştiriciliği | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Anlatım Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
11 | Serada hıyar ve kabak yetiştiriciliği | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Anlatım Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
12 | Serada kavun ve karpuz yetiştiriciliği | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Anlatım Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
13 | Serada fasulye yetiştiriciliği | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Anlatım Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
14 | Serada kıvırcık salata ve marul yetiştiriciliği | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Anlatım Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
15 | Final Sınavı | ||
16-17 |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |