DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Mezuniyet Çalışması | MC 216 | 4 | 0 | 1 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Önlisans | |||
Dersin Türü | Seçmeli | |||
Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Aygül DAYAN | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Dersin amacı, bir öğretim elemanının danışmanlığı altında öğrencilerin bir araştırmayı planlaması, yürütmesi, sonuçlandırması ve bilimsel yazım kurallarına uygun bir rapor halinde getirme becerilerini geliştirmektir |
|||
Dersin İçeriği | Öğrencinin eğilimine göre araştırma konusunu belirlenmesi, uygulamaların gerçekleştirilmesi ve denemenin yürütülmesi, sonuçların istatistiksel olarak değerlendirilmesi ve araştırmanın bir rapor halinde yazılması |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Araştırma becerisi kazanır |
2) Mesleki bilgi ve becerilerini yaptığı çalışmada kullanabilme becerisini geliştirir. |
3) planlama, değerlendirme ve sonuçlandırma becerisi kazanır |
4) |
5) |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olma |
||||||
2 | Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olma |
||||||
3 | Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygulama |
||||||
4 | Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulma ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme |
||||||
5 | Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlayabilme, isimlendirme ve yetiştirebilme |
||||||
6 | Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygulayabilme |
||||||
7 | Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirme ve analiz edebilme |
||||||
8 | Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme |
||||||
9 | Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olma |
||||||
10 | Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olma ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanabilme |
||||||
11 | Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirebilme |
||||||
12 | Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilme ve işletebilme |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında çalışma yapılması | Literatür taraması ve denemenin yürütülmesi | Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Performans Değerlendirmesi |
2 | belirlenen konu hakkında araştırmanın toplanması | Literatür taraması ve denemenin yürütülmesi | Soru-Cevap Tartışma Performans Değerlendirmesi |
3 | önceki çalışmaların derlenmesi | Literatür taraması ve denemenin yürütülmesi | Soru-Cevap Tartışma Performans Değerlendirmesi |
4 | yapılacak çalışmanın ana hatlarının belirlenmesi | Literatür taraması ve denemenin yürütülmesi | Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Performans Değerlendirmesi |
5 | materyal temini | Literatür taraması ve denemenin yürütülmesi | |
6 | saha çalışmaları için ortam ayarlanması | Literatür taraması ve denemenin yürütülmesi | Anlatım Beyin Fırtınası Ödev |
7 | çevre sahalarda yapılan yetiştiriciliklerin analizlerinin yapılması | Literatür taraması ve denemenin yürütülmesi | Gösterip Yaptırma Performans Değerlendirmesi |
8 | Ara Sınav | Performans Değerlendirmesi | |
9 | yapılacak çalışmanın ekonomik öneminin araştırılması | Literatür taraması ve denemenin yürütülmesi | Grup Çalışması Performans Değerlendirmesi |
10 | saha ortamının ekolojik şartlarının araştırılması | Literatür taraması ve denemenin yürütülmesi | |
11 | saha ortamının toprak yapısının araştırılması | Literatür taraması ve denemenin yürütülmesi | Beyin Fırtınası Performans Değerlendirmesi |
12 | yetiştiricilik yapılacak bitki materyallerin temini | Literatür taraması ve denemenin yürütülmesi | Beyin Fırtınası Ödev |
13 | sulama sistemlerinin ayarlanması | Literatür taraması ve denemenin yürütülmesi | Beyin Fırtınası Performans Değerlendirmesi |
14 | kültürel mücadele sistemlerinin başlatılması | Literatür taraması ve denemenin yürütülmesi | Beyin Fırtınası Performans Değerlendirmesi |
15 | yetiştirilen ürünün hasadı ve işleme teknikleri | Literatür taraması ve denemenin yürütülmesi | |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Denme sonuçlarının rapor halinde yazılması | Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |