DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Ilıman iklim meyveleri I | BAT 219 | 3 | 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Önlisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. İlkay ŞEN | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin ılıman iklim meyve türleri içine giren yumuşak çekirdekli (elma, armut, ayva, yeni dünya, Trabzon hurması) ve sert kabuklu (ceviz, fındık, Antep fıstığı, kestane, badem) meyve türlerinin, morfolojik ve fizyolojik karakterlerini ekolojik isteklerini, üreme biyolojisi ve üretim tekniklerini tanıyarak bu meyve türlerinin yetiştiriciliği ile ilgili projeleri yapılabilmesini, ıslah ve araştırma ile yeni çeşitlerin ortaya çıkarılmasını, yeni tekniklerle daha verimli tesislerin kurulmasını sağlayabilmesini, bu meyve türleri ile ilgili girdilerin neler olabileceğini ve karlı üretim sağlayabilme yöntemlerini uygulamayabilmesini sağlamaktır.. |
|||
Dersin İçeriği | Yumuşak çekirdekli meyvelerden elma, armut, ayva ile sert kabuklu meyvelerden ceviz, fındık, antepfıstığı, badem ve kestanenin morfolojik, biyolojik özellikleri ile yetiştirme tekniği incelenmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Sert kabuklu ve yumuşak çekirdekli meyvelerin morfolojik ve fizyolojik özellikleri ile ekolojik isteklerini tanır. |
2) Bu meyve türlerinin üreme biyolojilerini ve verimlilik özelliklerini analiz eder. |
3) Bu meyve türlerini tanır. |
4) Bu meyve türlerinde yeni çeşitlerin elde edilmesini analiz eder. |
5) Üstün verim ve kalitede ürün alınabilecek bahçelerin projelendirir ve bunları anlar. |
6) ılıman iklim meyvelerini tanır. |
7) elma bitkisinin özelliklerini öğrenir. |
8) elma bitkisini tanır. |
9) armut bitkisinin bitkisel özelliklerini tanımlar. |
10) ayva bitkisinin bitkisel özelliklerini öğrenir. |
11) fındık bitkisinin bitkisel özelliklerini öğrenir. |
12) antep fıstığının bitkisinin bitkisel özelliklerini öğrenir. |
13) kestane bitkisinin bitkisel özelliklerini tanır. |
14) yumuşak çekirdekli meyvelerin bitkisel özelliklerini tanır. |
15) sert kabuklu meyve türlerinin bitkisel özelliklerini öğrenir. |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olma |
||||||
2 | Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olma |
||||||
3 | Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygulama |
||||||
4 | Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulma ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme |
||||||
5 | Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlayabilme, isimlendirme ve yetiştirebilme |
||||||
6 | Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygulayabilme |
||||||
7 | Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirme ve analiz edebilme |
||||||
8 | Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme |
||||||
9 | Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olma |
||||||
10 | Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olma ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanabilme |
||||||
11 | Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirebilme |
||||||
12 | Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilme ve işletebilme |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Tanışma. Elmanın bitki sistematiğindeki yeri, kültür tarihi, anavatanı ve dünya üzerindeki yayılış, üretimi, ekonomik önemi, | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Anlatım Tartışma Ödev |
2 | Elmanın döllenme biyolojisi, ekolojik istekleri, çoğaltılması, bahçe kurulması, yıllık bakım işlemleri, hasadı. | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Anlatım Tartışma Ödev |
3 | Armutun bitki sistematiğindeki yeri, kültür tarihi, anavatanı ve dünya üzerindeki yayılış, üretimi, ekonomik önemi, | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Anlatım Tartışma Ödev |
4 | Armutun döllenme biyolojisi, ekolojik istekleri, çoğaltılması, bahçe kurulması, yıllık bakım işlemleri, hasadı. | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Ödev |
5 | Ayvanın bitki sistematiğindeki yeri, kültür tarihi, anavatanı ve dünya üzerindeki yayılış, üretimi, ekonomik önemi, | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Performans Değerlendirmesi |
6 | Yeni dünya ve Trabzon hurmasının bitki sistematiğindeki yeri, kültür tarihi, anavatanı ve dünya üzerindeki yayılış, üretimi | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Anlatım Tartışma Sözlü Sınav |
7 | çilek bitkisinin bitki sistematiğindeki yeri, yetiştirme koşulları | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Anlatım Tartışma Ödev |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Yazılı Sınav |
9 | Fındığın bitki sistematiğindeki yeri, kültür tarihi, anavatanı ve dünya üzerindeki yayılış, üretimi, ekonomik önemi | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Anlatım Tartışma Sözlü Sınav |
10 | Fındığın döllenme biyolojisi, ekolojik istekleri, çoğaltılması, bahçe kurulması, yıllık bakım işlemleri, hasadı | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Sözlü Sınav |
11 | Antep fıstığının bitki sistematiğindeki yeri, kültür tarihi, anavatanı ve dünya üzerindeki yayılış, üretimi, ekonomik önemi | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | |
12 | Antep fıstığının döllenme biyolojisi, ekolojik istekleri, çoğaltılması, bahçe kurulması, yıllık bakım işlemleri, hasadı. | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Anlatım Tartışma Grup Çalışması Sözlü Sınav |
13 | Kestanenin bitki sistematiğindeki yeri, kültür tarihi, anavatanı ve dünya üzerindeki yayılış, üretimi, ekonomik önemi | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Anlatım Tartışma Performans Değerlendirmesi |
14 | Bademin bitki sistematiğindeki yeri, kültür tarihi, anavatanı ve dünya üzerindeki yayılış, üretimi, ekonomik önemi, | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Anlatım Tartışma Sözlü Sınav |
15 | Bademin döllenme biyolojisi, ekolojik istekleri, çoğaltılması, bahçe kurulması, yıllık bakım işlemleri, hasadı. Genel değerlendirme | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Anlatım Tartışma Sözlü Sınav |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |