DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Makine Tasarımı | MKS 204 | 4 | 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Önlisans | |||
Dersin Türü | Seçmeli | |||
Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Osman ÖZTUTAR | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Bu derste; Cisimlerin dayanımı,Makine bilimi ve elemanları,Makine resmi, Malzeme ve İmalat işlemleri derslerinde kazanmış oldukları bilgi ve becerileri bir iş parçasının veya makinanın tasarımında kullanması amaçlanmıştır. |
|||
Dersin İçeriği | 1-Tasarım konusu belirleme 2- Malzeme seçimi 3- İmalatta dikkate alınması gereken hususlar 4- Tasarım kriterleri 5- Teorik kısmını tez haline getirip sunma |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Öğrenci tasarımla ilgili makine resmi,cisimlerin dayanımı,dinamik,malzeme ve bilgisayar destekli üretim ile ilgili bilgileri kullanarak |
2) herhangi bi parçanın veya makinanın tasarımını teorik olarak hazırlayabilme ve imalatınıda olanaklar nisbetinde gerçekleştirebilmesi. |
3) Öğrenci tasarımla ilgili makine resmi,cisimlerin dayanımı,dinamik,malzeme ve bilgisayar destekli üretim ile ilgili bilgileri kullanarak |
4) Öğrenci tasarımla ilgili makine resmi,cisimlerin dayanımı,dinamik,malzeme ve bilgisayar destekli üretim ile ilgili bilgileri kullanarak |
5) Öğrenci tasarımla ilgili makine resmi,cisimlerin dayanımı,dinamik,malzeme ve bilgisayar destekli üretim ile ilgili bilgileri kullanarak |
6) Öğrenci tasarımla ilgili makine resmi,cisimlerin dayanımı,dinamik,malzeme ve bilgisayar destekli üretim ile ilgili bilgileri kullanarak |
7) Öğrenci tasarımla ilgili makine resmi,cisimlerin dayanımı,dinamik,malzeme ve bilgisayar destekli üretim ile ilgili bilgileri kullanarak |
8) Öğrenci tasarımla ilgili makine resmi,cisimlerin dayanımı,dinamik,malzeme ve bilgisayar destekli üretim ile ilgili bilgileri kullanarak |
9) Öğrenci tasarımla ilgili makine resmi,cisimlerin dayanımı,dinamik,malzeme ve bilgisayar destekli üretim ile ilgili bilgileri kullanarak |
10) Öğrenci tasarımla ilgili makine resmi,cisimlerin dayanımı,dinamik,malzeme ve bilgisayar destekli üretim ile ilgili bilgileri kullanarak |
11) Öğrenci tasarımla ilgili makine resmi,cisimlerin dayanımı,dinamik,malzeme ve bilgisayar destekli üretim ile ilgili bilgileri kullanarak |
12) Öğrenci tasarımla ilgili makine resmi,cisimlerin dayanımı,dinamik,malzeme ve bilgisayar destekli üretim ile ilgili bilgileri kullanarak |
13) Öğrenci tasarımla ilgili makine resmi,cisimlerin dayanımı,dinamik,malzeme ve bilgisayar destekli üretim ile ilgili bilgileri kullanarak |
14) Öğrenci tasarımla ilgili makine resmi,cisimlerin dayanımı,dinamik,malzeme ve bilgisayar destekli üretim ile ilgili bilgileri kullanarak |
15) Öğrenci tasarımla ilgili makine resmi,cisimlerin dayanımı,dinamik,malzeme ve bilgisayar destekli üretim ile ilgili bilgileri kullanarak |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgileri kazanmak. |
X | |||||
2 | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki uygulamalı bilgileri kazanmak. |
X | |||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. |
X | |||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek. |
X | |||||
5 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını, modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanmak. |
X | |||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. |
X | |||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. |
X | |||||
8 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. |
X | |||||
9 | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. |
X | |||||
10 | Makine ve Metal Teknolojileri faaliyet alanlarında kullanılan bilgisayar programlarını kullanabilmek. |
X | |||||
11 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
X | |||||
12 | Temel seviyede İngilizce ve mesleki terimlerin İngilizce karşılıklarını bilir. |
X | |||||
13 | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. |
X | |||||
14 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. |
||||||
15 | İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. |
X | |||||
16 | Sosyal yetenekleri yasal ve etik kurallara göre kazanabilmek. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Tasarım konusunun belirlenmesi | Literatür tarama | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
2 | Tasarım konusunun belirlenmesi | Literatür tarama | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
3 | Tasarım konusunun belirlenmesi | Literatür tarama | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Proje / Tasarım |
4 | Tasarım konusunun teorik olarak nasıl yazılıp,hazırlanacağının anlatılması | Literatür tarama | Anlatım |
5 | Tasarım kriterleri | Literatür tarama | Anlatım Proje Temelli Öğrenme |
6 | Malzeme seçimi | Literatür tarama | Proje Temelli Öğrenme Proje / Tasarım Performans Değerlendirmesi |
7 | İmalatta dikkate alınması gerekli hususlar | Literatür tarama | Proje Temelli Öğrenme Performans Değerlendirmesi |
8 | Ara Sınav | Literatür tarama | Sözlü Sınav |
9 | Yapılan tasarım çalışmalarının izlenmesi, kontrolu, düzeltilmesi ve takibi | Literatür tarama | |
10 | Yapılan tasarım çalışmalarının izlenmesi, kontrolu, düzeltilmesi ve takibi | Literatür tarama | Performans Değerlendirmesi |
11 | Yapılan tasarım çalışmalarının izlenmesi, kontrolu, düzeltilmesi ve takibi | Literatür tarama | Performans Değerlendirmesi |
12 | Yapılan tasarım çalışmalarının izlenmesi, kontrolu, düzeltilmesi ve takibi | Literatür tarama | Sözlü Sınav Performans Değerlendirmesi |
13 | Yapılan tasarım çalışmalarının izlenmesi, kontrolu, düzeltilmesi ve takibi | Literatür tarama | Soru-Cevap |
14 | Yapılan tasarım çalışmalarının izlenmesi, kontrolu, düzeltilmesi ve takibi | Literatür tarama | Performans Değerlendirmesi |
15 | Yapılan tasarım çalışmalarının izlenmesi, kontrolu, düzeltilmesi ve takibi | Literatür tarama | Soru-Cevap |
16-17 | Final | Literatür tarama | Sözlü Sınav Performans Değerlendirmesi |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |