DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
İşyeri Sendromu (Mobbing) | MKS 208 | 4 | 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Önlisans | |||
Dersin Türü | Seçmeli | |||
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Nigar YARPUZ BOZDOĞAN | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | İşyerinde yaşanan psikolojik taciz ve baskının karşısında nasıl davranması gerektiği ve yasal hakları hakkında bilinçlendirme. Bu konuda farkındalık yaratmak |
|||
Dersin İçeriği | Mobbing tanımı, hangi davranışların mobbing olduğu, mobbingle mücadele yöntemleri ve yasal haklarının öğrenilmesi |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) İş yerinde yaşanan herhangi bir psikolojik baskı karşısında nasıl davranması gerektiği |
2) İş yerinde yaşanan herhangi bir psikolojik baskı karşısında nasıl davranması gerektiği |
3) İş yerinde yaşanan herhangi bir psikolojik baskı karşısında nasıl davranması gerektiği |
4) İş yerinde yaşanan herhangi bir psikolojik baskı karşısında nasıl davranması gerektiği |
5) İş yerinde yaşanan herhangi bir psikolojik baskı karşısında nasıl davranması gerektiği |
6) İş yerinde yaşanan herhangi bir psikolojik baskı karşısında nasıl davranması gerektiği |
7) Yasal olarak haklarınn neler olduğu |
8) Ara sınavı |
9) Yasal olarak haklarınn neler olduğu |
10) Yasal olarak haklarınn neler olduğu |
11) Yasal olarak haklarınn neler olduğu |
12) Yasal olarak haklarınn neler olduğu |
13) Çözüm sürecinde neler yapılması gerektiği hakkında bilinçlenmenin oluşması |
14) Çözüm sürecinde neler yapılması gerektiği hakkında bilinçlenmenin oluşması |
15) Çözüm sürecinde neler yapılması gerektiği hakkında bilinçlenmenin oluşması |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgileri kazanmak. |
X | |||||
2 | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki uygulamalı bilgileri kazanmak. |
X | |||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. |
X | |||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek. |
X | |||||
5 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını, modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanmak. |
X | |||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. |
X | |||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. |
X | |||||
8 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. |
X | |||||
9 | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. |
X | |||||
10 | Makine ve Metal Teknolojileri faaliyet alanlarında kullanılan bilgisayar programlarını kullanabilmek. |
X | |||||
11 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
X | |||||
12 | Temel seviyede İngilizce ve mesleki terimlerin İngilizce karşılıklarını bilir. |
X | |||||
13 | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. |
X | |||||
14 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. |
X | |||||
15 | İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. |
X | |||||
16 | Sosyal yetenekleri yasal ve etik kurallara göre kazanabilmek. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Mobbing tanımı ve tarihçesi | Kaynak tarama | Anlatım Tartışma Beyin Fırtınası Problem Çözme |
2 | Mobbing davranış özellikleri ve örnekler | Kaynak tarama | Anlatım Tartışma Beyin Fırtınası Problem Çözme |
3 | Mobbing davranış özellikleri ve örnekler | Kaynak tarama | Anlatım Tartışma Beyin Fırtınası Problem Çözme |
4 | Mobbing davranış özellikleri ve örnekler | Kaynak tarama | Anlatım Tartışma Beyin Fırtınası Problem Çözme |
5 | Mobbing davranış özellikleri ve örnekler | Kaynak tarama | Anlatım Tartışma Beyin Fırtınası Problem Çözme |
6 | Mobbing uygulayan kişi özellikleri ve örnekler | Kaynak tarama | Anlatım Tartışma Beyin Fırtınası Problem Çözme |
7 | Mobbing uygulayan kişi özellikleri ve örnekler | Kaynak tarama | Anlatım Tartışma Beyin Fırtınası Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Konu tekrarı | Ödev Performans Değerlendirmesi |
9 | Mobbingle mücadele yöntemleri | Kaynak tarama | Anlatım Tartışma Beyin Fırtınası Problem Çözme |
10 | Mobbingle mücadele yöntemleri | Kaynak tarama | Anlatım Tartışma Beyin Fırtınası Problem Çözme |
11 | Mobbingle mücadele yöntemleri ve hukuki boyutu | Kaynak tarama | Anlatım Tartışma Beyin Fırtınası Problem Çözme |
12 | Hukuki boyutu | Kaynak tarama | Anlatım Tartışma Beyin Fırtınası Problem Çözme |
13 | Basında mobbing haberleri | Kaynak tarama | Anlatım Tartışma Beyin Fırtınası Problem Çözme |
14 | Mobbing nasıl ispat edilir | Kaynak tarama | Anlatım Tartışma Beyin Fırtınası Problem Çözme |
15 | Mobbing nasıl ispat edilir | Kaynak tarama | Anlatım Tartışma Beyin Fırtınası Problem Çözme |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Yazılı Sınav Ödev Performans Değerlendirmesi |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |