DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
İletişim * | MKS 125 | 1 | 3 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
||||||
Dersin Seviyesi | Önlisans | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||
Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Osman ÖZTUTAR | ||||||
Dersi Verenler |
|
||||||
Dersin Yardımcıları | |||||||
Dersin Amacı | Bu derste; Öğrenciye sözlü, sözsüz,yazılı, biçimsel,biçimsel olmayan ve örgüt içi ile dışı arasında iletişim kurma özellikleri bilgisayar destekli iki boyutlu çizim yapmak yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmıştır |
||||||
Dersin İçeriği | 1-İletişim kavramının tanımı,anlamı,amacı 2-İletişimin önemi 3-İletişimin temel özellikleri 4-İletişim türleri 5-Sözlü iletişim |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
- |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgileri kazanmak. |
||||||
2 | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki uygulamalı bilgileri kazanmak. |
||||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. |
||||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek. |
||||||
5 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını, modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanmak. |
||||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. |
X | |||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. |
||||||
8 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. |
||||||
9 | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. |
||||||
10 | Makine ve Metal Teknolojileri faaliyet alanlarında kullanılan bilgisayar programlarını kullanabilmek. |
||||||
11 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
X | |||||
12 | Temel seviyede İngilizce ve mesleki terimlerin İngilizce karşılıklarını bilir. |
||||||
13 | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. |
||||||
14 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. |
X | |||||
15 | İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. |
X | |||||
16 | Sosyal yetenekleri yasal ve etik kurallara göre kazanabilmek. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | İletişim kavramının tanımı, anlamı | literatür taraması | |
2 | İletişimin amacı ve önemi | literatür taraması | |
3 | İletişimin amacı ve önemi | literatür taraması | |
4 | İletişimin temel özellikleri | literatür taraması | |
5 | İletişimin temel özellikleri | literatür taraması | |
6 | İletişimin kapsamı ve varsayımları | literatür taraması | |
7 | İletişimin kapsamı ve varsayımları | literatür taraması | |
8 | Ara Sınav | literatür taraması | |
9 | İletişimin sınıflandırılması | literatür taraması | |
10 | İletişimin sınıflandırılması | literatür taraması | |
11 | Sözlü iletişim | literatür taraması | |
12 | Sözlü iletişim | literatür taraması | |
13 | Dinlemeyi olumsuz etkileyen unsurlar | literatür taraması | |
14 | Yanlış dinleme türleri | literatür taraması | |
15 | Etkili dinleme için öneriler | literatür taraması | |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | literatür taraması |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |