Genel Bilgi
Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
Kod | OKLZ311 |
Ad | Okul Öncesi Eğitim Programları |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DURMUŞ ASLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dünya'da ve Türkiye'de okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi, Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının yapısı ve özellikleri hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olması, aylık ve günlük plan hazırlama konusunda öğrencilerin deneyim kazanmalarının sağlanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Okul öncesi eğitimin tarihsel alt yapısı, geçmişte ve günümüzde ülkemizde uygulanan okul öncesi eğitim programlarının yapısı ve özellikleri, aylık ve günlük plan hazırlama.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
MEB (2024). Okul Öncesi Eğitim Programı. MEB Yayınları.
Notlar
MEB (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Okul Öncesi Eğitim Programı.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dünya'da okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimini açıklama |
ÖÇ02 | Türkiye'de okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimini açıklama |
ÖÇ03 | Türkiye'de geçmişte uygulanan okul öncesi eğitim programlarını karşılaştırma |
ÖÇ04 | Okul öncesi eğitimin temel amaçlarını açıklama |
ÖÇ05 | Okul öncesi eğitimin ilkelerini listeleme |
ÖÇ06 | Okul öncesi öğrenme merkezlerini ve nasıl hazırlanması gerektiğini açıklama |
ÖÇ07 | Okul öncesi eğitim programlarında yer alan etkinlik türlerini açıklama |
ÖÇ08 | MEB 2024 okul öncesi eğitim programına göre aylık ve günlük plan tasarlama |
ÖÇ09 | Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Okul Öncesi Eğitim programına göre aylık ve günlük plan tasarlama |
ÖÇ10 | Okul öncesi eğitim programlarında değerlendirme süreçlerini açıklama |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar | 1 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir | 2 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dünya'da okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi | Konu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Türkiye'de okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi | Konu ile ilgili kaynakları okuma 2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Türkiye'de geçmişte uygulanan okul öncesi eğitim programları | Konu ile ilgili kaynakları okuma 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Okul öncesi eğitimin genel amaçları ve ilkeleri | Konu ile ilgili kaynakları okuma 4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Okul öncesi eğitimde öğrenme merkezleri | Okul öncesi sınıf ortamı ile ilgili araştırma ve gözlem yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Okul öncesi eğitim programlarında yer alan etkinlik türleri | Konu ile ilgili kaynakları okuma 5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | MEB 2024 okul öncesi eğitim programında yer alan kazanım ve göstergeler | Konu ile ilgili kaynakları okuma 6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Ders notlarını gözden geçirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Okul Öncesi Eğitim programında yer alan beceri türleri, süreç bileşenleri ve öğrenme çıktıları | Konu ile ilgili kaynakları okuma 7 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
10 | Okul öncesi eğitim programlarında yer alan kavramlar | Konu ile ilgili kaynakları okuma 8 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
11 | MEB 2024 okul öncesi eğitim programına göre aylık plan hazırlama | Konu ile ilgili kaynakları okuma 9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | MEB 2024 okul öncesi eğitim programına göre günlük plan hazırlama | Konu ile ilgili kaynakları okuma 10 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Okul Öncesi Eğitim programına göre aylık plan tasarlama | Konu ile ilgili kaynakları okuma 11 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Okul Öncesi Eğitim programına göre günlük plan tasarlama | Konu ile ilgili kaynakları okuma 12 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Okul öncesi eğitim programlarında değerlendirme süreçleri | Konu ile ilgili kaynakları okuma 13 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarını gözden geçirme 2 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarını gözden geçirme 3 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |