OKLZ311 Okul Öncesi Eğitim Programları

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim EĞİTİM FAKÜLTESİ
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ PR.
Kod OKLZ311
Ad Okul Öncesi Eğitim Programları
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DURMUŞ ASLAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Dünya'da ve Türkiye'de okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi, Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının yapısı ve özellikleri hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olması, aylık ve günlük plan hazırlama konusunda öğrencilerin deneyim kazanmalarının sağlanması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Okul öncesi eğitimin tarihsel alt yapısı, geçmişte ve günümüzde ülkemizde uygulanan okul öncesi eğitim programlarının yapısı ve özellikleri, aylık ve günlük plan hazırlama.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

MEB (2024). Okul Öncesi Eğitim Programı. MEB Yayınları.

Notlar

MEB (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Okul Öncesi Eğitim Programı.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dünya'da okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimini açıklama
ÖÇ02 Türkiye'de okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimini açıklama
ÖÇ03 Türkiye'de geçmişte uygulanan okul öncesi eğitim programlarını karşılaştırma
ÖÇ04 Okul öncesi eğitimin temel amaçlarını açıklama
ÖÇ05 Okul öncesi eğitimin ilkelerini listeleme
ÖÇ06 Okul öncesi öğrenme merkezlerini ve nasıl hazırlanması gerektiğini açıklama
ÖÇ07 Okul öncesi eğitim programlarında yer alan etkinlik türlerini açıklama
ÖÇ08 MEB 2024 okul öncesi eğitim programına göre aylık ve günlük plan tasarlama
ÖÇ09 Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Okul Öncesi Eğitim programına göre aylık ve günlük plan tasarlama
ÖÇ10 Okul öncesi eğitim programlarında değerlendirme süreçlerini açıklama


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar 1
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar 5
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 2
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 2
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dünya'da okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi Konu ile ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Türkiye'de okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi Konu ile ilgili kaynakları okuma 2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Türkiye'de geçmişte uygulanan okul öncesi eğitim programları Konu ile ilgili kaynakları okuma 3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Okul öncesi eğitimin genel amaçları ve ilkeleri Konu ile ilgili kaynakları okuma 4 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Okul öncesi eğitimde öğrenme merkezleri Okul öncesi sınıf ortamı ile ilgili araştırma ve gözlem yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Okul öncesi eğitim programlarında yer alan etkinlik türleri Konu ile ilgili kaynakları okuma 5 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 MEB 2024 okul öncesi eğitim programında yer alan kazanım ve göstergeler Konu ile ilgili kaynakları okuma 6 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınavlar Ders notlarını gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Okul Öncesi Eğitim programında yer alan beceri türleri, süreç bileşenleri ve öğrenme çıktıları Konu ile ilgili kaynakları okuma 7 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
10 Okul öncesi eğitim programlarında yer alan kavramlar Konu ile ilgili kaynakları okuma 8 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
11 MEB 2024 okul öncesi eğitim programına göre aylık plan hazırlama Konu ile ilgili kaynakları okuma 9 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
12 MEB 2024 okul öncesi eğitim programına göre günlük plan hazırlama Konu ile ilgili kaynakları okuma 10 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
13 Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Okul Öncesi Eğitim programına göre aylık plan tasarlama Konu ile ilgili kaynakları okuma 11 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
14 Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Okul Öncesi Eğitim programına göre günlük plan tasarlama Konu ile ilgili kaynakları okuma 12 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
15 Okul öncesi eğitim programlarında değerlendirme süreçleri Konu ile ilgili kaynakları okuma 13 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarını gözden geçirme 2 Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarını gözden geçirme 3 Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 4 7 28
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2025 02:08