Genel Bilgi
Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
TRANSLASYONEL TIP (İNGİLİZCE) | |
Kod | Trans633 |
Ad | Nanoteknoloji ve tıpta uygulamaları |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisansüstü Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜLAY SEZGİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Translasyonel tıp alanında kullanılan nanoteknolojilerin prensiplerini, uygulama alanlarını ve klinik araştırmalardaki rolünün kavraması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Kanser, kalp-damar hastalıkları, infeksiyon hastalıkları, doku mühendisliği ve hücresel tedaviler,ilaç teslimi sistemleri, tanısal yöntemler gibi tıp uygulamalarındaki yeri detaylı olarak işlenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC10536529/, https://www.nano.gov/
Notlar
Sunum gereçleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler nanoteknolojiler ve Translasyonel Tıp'taki güncel uygulamaları açıklayabilirler |
ÖÇ02 | Öğrenciler tıpta karşılaşılan sorunlara nanoteknoloji tabanlı çözüm önerileri geliştirebilirler |
ÖÇ03 | Öğrenciler görünteleme sistemlerinde kullanılan nanoteknolojileri tanımlarlar |
ÖÇ04 | Öğrenciler nanomalzeme uygulamalarındaki potansiyel risklerin farkına varırlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve translasyonel tıp alanında yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıbbın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; özgün ve yeni fikirleri analiz, sentez eder, değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili bilgi ve teknolojinin gerektirdiği araç, cihaz ve aletlerin kullanımını açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik yöntemleri tanımlar, ilgili yazılımları etkili kullanır. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp ile ilgili çalışmalarda kuramsal ve uygulamalı bilgilerini üst düzeyde kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıbba yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili bilgi ve teknolojinin gerektirdiği araç, gereç ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler (alet, yöntem, tedavi, ilaç) geliştirir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Translasyonel Tıp laboratuvarlarının düzenini sürdürür ve laboratuvarda çalışma saatlerinde öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşılması halinde çözüm önerileri geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Translasyonel tıp ve ilişkili alanlardaki çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide (SCI, SCI-Expanded, SSCI, or AHCI) kapsamında) yayınlar ve bilimsel toplantılarda sunar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile translasyonel tıp alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar ve toplumu bilgilendirmek üzere sunar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Translasyonel Tıp alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Translasyonel Tıp alanında uzman veya uzman olmayan gruplarla güncel gelişme ve araştırmalar hakkında yazılı, sözlü ve görsel olarak nicel ve nitel verilerle de destekleyerek etkin bir iletişim kurar. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp ile ilgili bir kavram, konu veya olgunun nasıl öğretilmesi gerektiğini öğrenir. | |
PÖÇ17 | Belirsiz | Akranlarıyla bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Translasyonel tıp ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekleyerek toplumsal strateji, uygulama planları ve kalite süreçlerinde kullanır. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun translasyonel tıp konusunda farkındalığının artmasını sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Introduction to nanotechnology and basic terms | Studying the relevant topic from course resources | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
2 | Nanotechnology in medicine and healthcare | Studying the relevant topic from course resources | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
3 | Nanoparticles-1 | Studying the relevant topic from course resources | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
4 | Nanoparticles-2 | Studying the relevant topic from course resources | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
5 | Nanotechnology in imaging and diagnosis I | Studying the relevant topic from course resources | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
6 | Nanotechnology in imaging and diagnosis II | Studying the relevant topic from course resources | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
7 | In situ diagnostic devices | Studying the relevant topic from course resources | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
9 | Drug delivery systems | Studying the relevant topic from course resources | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Cancer and nanotechnology | Studying the relevant topic from course resources | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Cardiovascular system | Studying the relevant topic from course resources | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Tissue engineeering and cell therapy | Studying the relevant topic from course resources | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Infectious diseases | Studying the relevant topic from course resources | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Potential risks | Studying the relevant topic from course resources | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Student Presentations and Discussion | Studying the relevant topic from course resources | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |