Genel Bilgi
Kod | MTS382 |
Ad | Lateks |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. LEYLA BUGAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. LEYLA BUGAY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Latex yazım dili ile Bilgisayarlarla Matematik yazmak
Dersin İçeriği
LaTeX sistemi temelleri. LaTeXsistemi nin bileşenleri. Bir LaTeX dosyası oluşturmak. Derlemek. Düz metin yazmak. Liste ve tablo oluşturmak. Matematiksel formüller yazmak. Resim ve grafik eklemek. Komut tanımlamak. İçindekiler sayfası ve indeks oluşturmak.
Dersin Ön Koşulu
Temel düzeyde bilgisayar kullanabilmek gerekmektedir.
Kaynaklar
Literatürdeki herhangi Lateks kitapları kullanılabilir.
Notlar
Literatürdeki herhangi e-Lateks kitapları kullanılabilir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgisayar kullanarak Matematik belgesi yazabilir. |
ÖÇ02 | Bilgisayar Programı kullanmada deneyim kazanır |
ÖÇ03 | Popüler grafik türlerini tanır |
ÖÇ04 | Bilgisayar kullanarak makale yazabilir. |
ÖÇ05 | Bilgisayar kullanarak Matematiksel sunum hazırlayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Orta Öğretimde kazandırılan matematik bilgilerini teorik temellere dayandırarak ispat edebilmeyi kavrar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Cebir, Analiz ve Topolojinin temel kavramlarının önemini kavrar. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Matematiksel akıl yürütme olgunluğu kazanarak matematiksel ispatlar geliştirip ve yazama yeteneğini gösterir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğin temel teorilerini doğru olarak hem yazılı hem de sözlü olarak ifade edebilme yeteneğini gösterir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğin farklı alanları arasındaki ilişkinin ve diğer disiplinlerle olan bağlantısının kavrar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Herhangi bir problem için model oluştururken nesneler arasındaki ilişkileri en anlaşılır bir şekilde edebilmeyi kavrar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Formül, grafik, tablo ve şema gibi matematiksel modelleri çizemeyi ve açıklamayı kavrar. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri matematiksel olarak yeniden düzenleme, analiz etme ve modelleme yeteneğini gösterir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar programlama dillerinden en az birini kavrar. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Problem çözmede bilimsel yöntemleri ve uygun teknolojileri etkin olarak kullanma becerisini gösterir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Matematiksel kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kurabilecek yabancı dili kavrar. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirme yeteneğini gösterir. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Programlama tekniklerini kavrar ve program yapabilme yetenegini gösterir. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gerek bağımsız gerekse grup olarak matematik çalışma yeteneğini gösterir. | 4 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik uygulamalarının çalışma alanlarında evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık becerisini gösterir. | 1 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçme, kullanma ve geliştirme becerisi gösterir. | 3 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi gösterir. | 3 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik uygulamaları için gerekli olan bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik çalışma alanlarına göre tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlama becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Meslekî etik ve sorumluluk bilinci kazanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bir tex dosyasının temel yapısı. Zorunlu satırlar. | Ders notlarında ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
2 | Editör kullanarak, basit bir yazı yazmak ve derlemek. | Ders notlarında ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
3 | Paket kullanımı. AMS matematik paketleri. Türkçe karakter sorunları. Türkçe karakterlerin yazılışı. | Ders notlarında ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Dvi ve pdf dosyaları oluşturmak. Postscript dosya oluşturmak. Basit komutlar. Paragraf, ortalanmış yazı, yeni satır, yeni sayfa, ekstra boşluklar. | Ders notlarında ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Ortamlar: Liste, Tablo oluşturmak. Matematik ortamı ve matematiksel semboller (üsler, bölme, kökü ifadeler), operatörler. | Ders notlarında ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | Satır içi ve ortalı matematiksel formüller yazmak. | Ders notlarında ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | Matematik ortamlarında metin yazmak. Ayarlanabilir büyüklükte ayıraçlar. Sembollerin büyüklüğünü el ile ayarlamak. | Ders notlarında ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Tekrar ve Uygulama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Matris ortamı kullanmak. Parçalı fonksiyon vs. yazılışı. | Ders notlarında ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | Tek satırlı (numaralı veya numarasız) matematik formülleri yazmak. Çok satırlı hizalanmış (numaralı veya numarasız) matematik formülleri yazmak | Ders notlarında ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Grafik paketleri kullanımı. Grafik eklemek. Grafik içeren dosyaları derlemek. pdf, jpg ve eps formatlarını kullanmak. | Ders notlarında ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Formüllere veya tablo veya resimlere etiket ve referans vermek. | Ders notlarında ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Basit komutlar tanımlamak. Satır aralığı, sayfa parametrelerini ayarlamak. | Ders notlarında ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | İçindekiler tablosu ve dizin hazırlamak. | Ders notlarında ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Tekrar | Ders notlarında ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tekrar ve Uygulama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tekrar ve Uygulama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |