Genel Bilgi
Kod | MG5808 |
Ad | Veri Madenciliği |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ERKUT DÜZAKIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Makine öğrenmesi ve veri madenciliği kapsamında yapılabileceklerin WEKA ve R dilleri ile uygulanma süreçlerinin öğretilmesi. Büyük veri üzerinde neler yapılabileceğinin öğretilmesi.
Dersin İçeriği
Makine öğrenmesi, veri madenciliği, yapay zeka kavramı, WEKA ve R dilleri ile uygulama. Büyük veri üzerinde uygulanabilecek analizler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Veri Madenciliği. Parteek Bhatia.
Notlar
Bu derste ek kitap kaynağı yoktur.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Makine öğrenmesi ve yapay zeka kavramlarını açıklar. |
ÖÇ02 | Veri madenciliği kapsamında yapılabilecek işlemleri sıralar. |
ÖÇ03 | Karar ağacı oluşturmak için gereken sınıflama yöntemlerini açıklar. |
ÖÇ04 | Açık kaynak bir yazılım olan WEKA programını tanır ve veri madenciliği için kullanır. |
ÖÇ05 | Açık kaynak bir yazılım olan R dilini tanır ve veri madenciliği için kodları kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalına ait kuramları açıklamak | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçların gelişmesine katkı yapacak kuramları listelemek ve tanımlamak | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalında ve İşletme meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konuları anlama | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalında yer alan modellerin uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz işletme meslek gruplarının karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilme | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirme | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi yöntemlerini uygulama. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireyin uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek yenilenmeyi sürekli hale getirme | 1 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan yararlanma, veri toplama, analiz etme, yorumlama ve yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yazma ve sunma | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme alanının gelişmesine katkı sağlayacak yeni araştırma yöntemleri geliştirme ve uygulama | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme bilim dalının kapsadığı alt bilim dalları üzerinde sorgulayıcı araştırma yaparak, işletme yöneticilerinin doğru karar alma süreçleri için yeni esaslar geliştirme | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme bilimi üzerine araştırma yaparak doğru karar alma süreci için temel oluşturma | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Makine öğrenmesi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Yapay zeka | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Veri madenciliğine giriş | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Weka ile başlamak | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | R ile başlamak | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Veri ön işleme | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Sınıflandırma | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Weka ile sınıflandırma uygulamaları | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | R dili ile sınıflandırma uygulamaları | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Kümeleme analizi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Weka ve R ile kümeleme uygulamaları | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Birliktelik kuralı | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Web madenciliği ve arama motorları | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | Veri deposu ve büyük veri | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Final Haftası 1 | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Haftası 2 | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 212 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,48 | ||
AKTS | 8 AKTS |