Genel Bilgi
Kod | EMG43706 |
Ad | Hizmet Pazarlaması |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HİLAL İNAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı hizmetler, hizmet pazarlaması ve hizmet stratejileriyle ilgili temel bilgileri vermek ve hizmet endüstrisindeki işletmeler için ürün, fiyatlama, tutundurma ve dağıtım stratejilerini belirlemektir.
Dersin İçeriği
Bu ders hizmetin tanımı ve kapsamı, hizmetin temel özellikleri, hizmetlerde ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma, talep ve kapasite yönetimi ve hizmet kalitesi konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Hizmet Pazarlaması, Hilal İNAN, Hizmet Pazarlaması, Prof. Dr. Sevgi Ayşe ÖZTÜRK
Notlar
Güncel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hizmet kavramının tanımını ve temel özelliklerini açıklar. |
ÖÇ02 | Yeni hizmet geliştirme sürecinin aşamalarını ve önemini kavrar. |
ÖÇ03 | Hizmetlerin fiyatlandırılmasında kullanılabilecek çeşitli fiyatlama stratejilerini açıklar. |
ÖÇ04 | Hizmetlere ilişkin tutundurma faaliyetlerinde izlenecek stratejileri açıklar. |
ÖÇ05 | Hizmetlerin tüketiciye ulaştırılmasında kullanılabilecek dağıtım kanalı alternatiflerini açıklar. |
ÖÇ06 | Hizmetler için talep ve kapasite yönetiminde kullanılabilecek stratejileri belirler. |
ÖÇ07 | Hizmet kalitesinin boyutlarını belirlemek ve geliştirilmesini sağlamak üzere öneriler sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama temel fonksiyonlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama yönetiminin temel kuram ve modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini tanımlar. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin ihtiyaç duyduğu pazarlama bilgisini bilimsel araştırma ilkelerine göre toplar ve analiz eder. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama yönetiminde uygulanan modellerin farklı sektörler açısından sonuçlarını değerlendirebilir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç ve dış çevresel koşullardan ve değişimlerden kaynaklanan pazarlama sorunlarını tanımlayabilir. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analitik düşünme yetisi ile temel pazarlama problemlerini çözebilir. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlamanın tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama problemlerinin çözümünde sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama alanında yaptığı araştırmaların sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel pazarlama kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri sentezleyebilir. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pazarlama alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri ve yorumlarını sözlü ve yazılı olarak etkin biçimde sunabilir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yazılı ve sözlü sunumlarda, pazarlama terminolojisinde yer alan terim ve kavramları etkin biçimde kullanır. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Rekabetçi bir ortamda müşteri ihtiyaçlarını karşılamak için kararlar alabilir. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hizmet Kavramının Tanımlanması | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Hizmetlerin Temel Özellikleri ve Fiziksel Ürünlerden Ayrılan Yönleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Hizmetlerin Temel Özellikleri ve Fiziksel Ürünlerden Ayrılan Yönlerinin incelenmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Hizmetlerin Sınıflandırılması | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Hizmet Ürününün Anlaşılması | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Hizmetlerde Fiyatlama | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Hizmetlerde Tutundurma | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Hizmetlerde Dağıtım | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Genişletilmiş Pazarlama Karması Elemanlarının incelenmesi | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Genişletilmiş Pazarlama Karması Elemanları | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Talep ve Kapasite Yönetimine giriş | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Talep ve Kapasite Yönetimi | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Hizmet Kalitesi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Hizmet Kalitesi Modelleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |