Genel Bilgi
Kod | RES828 |
Ad | Grafik Atölye II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Tasarım alanında sorun belirleme ve gereksinimler ve çağdaş eğilimler dikkate alınarak tasarım önerileriyle çözüm sunma ve sunduğu çözüm sonuçlarını yazdığı araştırma makalesi ve bildirisiyle kamuoyuna sunmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Tasarım sorunlarını araştıran, ortaya koyan ve tasarım önerileriyle çözüm sunan ve sunduğu çözüm sonuçlarına yazdığı araştırma makalesi ve bildirisiyle kamuoyuna sunan profesyonel ve akademik ortamda çalışabilecek tasarımcılar yaratmak.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin Önkoşulu yoktur.
Kaynaklar
1. Guitton, P. (2008). Logos. Index Book. (ISBN-10: 8496309851). 2. Leppert, R. (2009). Sanatta Anlamın Görüntüsü İmgelerin Toplumsal İşlevi. Ayrıntı Yayınları: İstanbul. 3. Özgen, E. (2006). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri. Mavi Ağaç Yayınları: İstanbul. 4. Steven, H. & Ilic, M. (2008). Icons of Graphic Design. Thames & Hudson 5. Broos, K. & Hefting, P. (1997). Dutch Graphic Design: A Century. The MIT Press: Cambridge. 6. Pedersen, M. (2008. ) Graphis Posters .
Notlar
İlgili çevrimiçi siteler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kendine özgü grafik tasarım biçemine sahip olur. |
ÖÇ02 | Grafik tasarım, sanat ve bilim alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri izleyerek, proje ve etkinlikler geliştirir. |
ÖÇ03 | Alanına özgü çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir. Alanıyla ilgili çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. |
ÖÇ04 | Görsel iletişim alanında yeni, özgün, etkili çözümler ve uygulamalar üretir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve sanat eğitimi alanındaki güncel bilgileri, uzmanlık düzeyinde geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi ve farklı disiplinler arasında ilişkiler kurar, | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanında yeni bilgiler üretecek ileri düzeyde araştırma yapar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir yöntemi, sanat alanında özgün bir araştırma tasarlamak için kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanında yayımlanabilir özgünçalışmalarla alana katkıda bulunur. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanatın sorunlarıyla ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanında özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız bir çalışma tasarlayabilir, yürütebilir, değerlendirebilir. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünür; alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat eğitiminde ve öğretim etkinliklerinde yönlendirici olur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma süreçlerini etik zeminde sürdürür. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat eğitimiyle ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çağdaş teknolojileri öğretim programına entegre edebilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman bir topluluk içinde sanatla ve sanat eğitimiyle ilgili özgün görüşlerini savunur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası çalışma süreçlerinin bir parçası olur. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelere katkıda bulunur | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik politikalar, stratejiler ve uygulamalar geliştirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | 1.Modernizm-Postmodernizm tartışması. | 1.Yazılı ve çevrimiçi kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | 2.Modernizm-Postmodernizmi grafik tasarım ürünleri üzerinden tartışma ve değerlendirme. | 2.Yazılı ve çevrimiçi kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | 3.Tasarım önerileri geliştirmek, tasarım süreçlerinin analizi, projelendirme. | 3.Yazılı ve çevrimiçi kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
4 | 4.Tasarım önerileri geliştirmek, tasarım süreçlerinin analizi, projelendirme. | 4.Yazılı ve çevrimiçi kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
5 | 5.Basılı ve elektronik ortamda tasarım çalışmaları yapmak için proje geliştirme. | 5.İlgili proje görsellerinin taranması. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
6 | 6.Projelerin eskiz ve taslaklarının yapılması. | 6.İlgili proje görsellerinin taranması. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | 7.Orjinale en yakın çalışmaların oluşturulması. | 7.Bitmiş proje gorsel ve sunumların taranması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | 9.Projelerin sonuçlandırılması, sunumu ve sergilenmesi. | 9.Yazılı ve çevrimiçi kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | 10.Çevre tasarımında bilgilendirme, Yönlendirme dizgelerinde yerleşke kimliğine uygunluk. | 10.Yazılı ve çevrimiçi kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | 11.Çevre tasarımı bütünlüğü içerisinde grafik tasarım projesi geliştirmek. | 11.Yazılı ve çevrimiçi kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
12 | 12.Çevre tasarımı bütünlüğü içerisinde grafik tasarım projesi geliştirmek. | 12.Yazılı ve çevrimiçi kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
13 | 13.Tasarım süreçlerinin yönetimi, analiz, tartışma ve değerlendirme. | 13.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
14 | 14.Tasarım süreçlerinin yönetimi, analiz, tartışma ve değerlendirme. | 14.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
15 | 15.Projelerin sonuçlandırılması, sunumu ve sergilenmesi. | 15.lgili proje görsellerinin taranması, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | - | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | - | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |