Genel Bilgi
Kod | RES802 |
Ad | Sanat Eserleri İnceleme II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BİRNUR ERALDEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste, farklı dönem ve biçemlerde üretilmiş olan sanat eserlerinin sanat kuramları bağlamında analiz edilmesi amaçlanır.
Dersin İçeriği
Bu derste farklı sanat tanımları, kuramları ve bu kuramlar bağlamında farklı sanat biçemleri ve ürünleri incelenir.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Friedrich Wilhelm Joseph von Schelling, Sanat Felsefesi, Doğu Batı Yayınları Berna Moran, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, İletişim Yayınları Noel Carroll, Sanat Felsefesi - Çağdaş Bir Giriş, Ütopya Yayınevi R. G. Collingwood, Kısaca Sanat Felsefesi, Bilgesu Yayınları Mihail Lifşits, Marx’ın Sanat Felsefesi, Fol Kitap
Notlar
Sanat eseri örnekleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanat tanımlarının tarihsel süreç içindeki değişimini bilir ve açıklar |
ÖÇ02 | Sanat kuramlarını bilir ve açıklar |
ÖÇ03 | Bir sanat ürününün temsil ettiği sanatsal eğilimi anlar ve tanımlar. |
ÖÇ04 | Bir sanat ürününü biçim ve içerik olarak çözümler. |
ÖÇ05 | Sanat hareketlerini ve bu hareketi hazırlayan nedenleri ve sonuçları açıklar. |
ÖÇ06 | Modern ve postmodern literatürün öne çıkan kavramlarını bilir ve yazılı sözlü anlatımlarda kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve sanat eğitimi alanındaki güncel bilgileri, uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi ve farklı disiplinler arasında ilişkiler kurar, | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanında yeni bilgiler üretecek ileri düzeyde araştırma yapar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir yöntemi, sanat alanında özgün bir araştırma tasarlamak için kullanır. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanında yayımlanabilir özgünçalışmalarla alana katkıda bulunur. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanatın sorunlarıyla ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanında özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız bir çalışma tasarlayabilir, yürütebilir, değerlendirebilir. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünür; alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat eğitiminde ve öğretim etkinliklerinde yönlendirici olur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma süreçlerini etik zeminde sürdürür. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat eğitimiyle ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çağdaş teknolojileri öğretim programına entegre edebilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman bir topluluk içinde sanatla ve sanat eğitimiyle ilgili özgün görüşlerini savunur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası çalışma süreçlerinin bir parçası olur. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelere katkıda bulunur | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik politikalar, stratejiler ve uygulamalar geliştirir. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriğinin açıklanması | Kaynak metinlerin belirlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tarihsel süreç içinde Sanat nedir sorusuna verilen yanıtlar, oluşan farklı görüşler | İçeriğe uygun metinlerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Yansıtma kuramı: Sanat Görüngü dünyasını yansıtır. | İçeriğe uygun metinlerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Yansıtma kuramı: Sanat geneli ya da özü yansıtır. | İçeriğe uygun metinlerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Yansıtma kuramı: Sanat ideal olanı yansıtır | İçeriğe uygun metinlerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | İçeriğe uygun sanat ürünlerinin incelemesi I | İçeriğe uygun metinlerin ve sanat eserlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
7 | İçeriğe uygun sanat eserlerinin incelemesi II | İçeriğe uygun metinlerin ve sanat eserlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Marks, Engels,Plehanov. Gerçekçilik. Sanat görünenin ardındaki gerçeği yansıtır. Toplumcu gerçekçilik | İçeriğe uygun metinlerin ve sanat eserlerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
10 | Anlatımcı Kuram Anlatımda bireyleştirme. Romantizm (duyuların ön plana çıkması); asıl olan sanatçıdır. | İçeriğe uygun metinlerin ve sanat eserlerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
11 | Yaratma olarak sanat. Collingwood, B. Croce ve Ducosse. | İçeriğe uygun metinlerin ve sanat eserlerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Bilinçdışı anlatımlar yoluyla öne çıkan modern ve modern sonrası akımlar: Dışavurumculuk, Soyut Dışavurumculuk, Yeni Dışavurumculuk | İçeriğe uygun metinlerin ve sanat eserlerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
13 | Yapıt merkezli kuramlar: Yeni Eleştiri, Rus Biçimciliği ve Yapısalcılık | İçeriğe uygun metinlerin ve sanat eserlerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
14 | Yeni Eleştiri: dil, estetik özerklik. Minimalizm ve Kavramsal Sanat | İçeriğe uygun metinlerin ve sanat eserlerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
15 | Post yapısalcılık: Müellif sorunu | İçeriğe uygun metinlerin ve sanat | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl sonu Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |