Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ | 
| KİMYA (YL) | |
| Kod | KM0069 | 
| Ad | Yüksek sıcaklık korozyonu | 
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Dönem | Bahar | 
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) | 
| AKTS | 6 AKTS | 
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | Türkçe | 
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi | 
| Tür | Normal | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İLYAS DEHRİ | 
| Dersin Öğretim Elemanı | 
                                             Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. 
                                             | 
                                
Dersin Amacı / Hedefi
Yüksek sıcaklıkta meydana gelen metal korozyonu hakkında bilgi aktarmak.
Dersin İçeriği
Oksitlenme ve yüksek sıcaklıkta metal-gaz tepkimeleri ve korozyonları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Bütün korozyon kitapları
Notlar
Bütün korozyon kitapları
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | Yüksek sıcaklıkta meydana gelen korozyon şeklini kavrar | 
| ÖÇ02 | Kuru oksitlenmeyi ve mekanizmasını kavrar | 
| ÖÇ03 | Yüksek sıcaklıklarda kullanılabilecek malzemeleri kavrar | 
| ÖÇ04 | Kusurlu oksit yapısını kavrar | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. | 5 | 
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. | 5 | 
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. | 3 | 
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. | |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni teknolojiye ulaşır. | 4 | 
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. | |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. | 5 | 
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. | 5 | 
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyi bilgilendirerek bilinçlendirir. | 5 | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | oksitlenme reaksiyonuna giriş | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 2 | Oksitlenme kinetiği | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 3 | Oksitlenmenin morfolojik görünümü | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 4 | Kusurlu oksit yapısı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 5 | Yüksek sıcaklıkta korozyon | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 6 | Alaşımlaştırmanın etkisi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 7 | oksit tipleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav  | 
                                |
| 9 | Yıkım oksitlenmesi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 10 | iç oksitlenme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 11 | Yüksek sıcaklıkta kullanılan malzemeler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 12 | mekanik özellikler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 13 | Oksitlenme direnci | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 14 | Genel tekrar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 15 | Genel tekrar 2 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav  | 
                                |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav  | 
                                
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||