Genel Bilgi
Kod | BFZ612 |
Ad | Mikroskopi ve Hücrede Floresans Görüntüleme |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FİGEN ÇİÇEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Mikroskopların temel çalışma prensiplerini öğretilmesi ve öğrencinin çalışılacak konuya göre mikroskop seçimi yapabilmesi ve kullanabilmesidir. Hücrede floresans görüntüleme tekniklerinin öğretilmesi ve öğrencinin hücrede floresans görüntüleme yapabilmesidir.
Dersin İçeriği
Temel optik kavramlar, mikroskop çeşitleri ve çalışma prensipleri. Floresans kavramı, temelleri ve hücresel görüntülemede kullanımı.
Dersin Ön Koşulu
Dersin Ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Ders notları (Tıp Fakültesi Öğrencileri için-İsmail Günay) ) Biyofizik (Ferit Pehlivan) Biyofizik (Gürbüz Çelebi)
Notlar
İnternet Araştıması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Işık ve temel optik kavramları öğrenilecektir. |
ÖÇ02 | Mikroskopta görüntü oluşumunun temel ilkelerini öğrenilecektir. |
ÖÇ03 | Yapılacak deney için uygun mikroskobun seçim kriterleri öğrenilecektir. |
ÖÇ04 | Laboratuarda mikroskop kullanımı öğrenilecektir. Mikroskop görüntü analizi öğrenilecektir. |
ÖÇ05 | Floresans kavramı fizik temellerine göre öğrenilecektir. |
ÖÇ06 | Çeşitli floresans görüntüleme teknikleri öğrenilecektir. |
ÖÇ07 | Yapılacak deney sistemine göre florofor seçimi, floresans sistemi seçimi, uygun dalga boyu ve filtrelerin seçimi yapılabilecektir. |
ÖÇ08 | Deneysel veri analizi yapılabilecektir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak Güvenilir bilgiye ulaşabilmek Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma bulgularını yorumlayabilmek | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Işık kavramı ve elektromanyetik spektrum | Konuyla ilgili notların ve ders kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Temel optik kavramlar | Konuyla ilgili notların ve ders kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Girişim, kırınım çözme gücü, polarizasyon | Konuyla ilgili notların ve ders kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Basit mikroskopların optik bileşenleri. Mikroskop objektifi ve lenslerinde büyütme ve nümerik açıklı | Konuyla ilgili notların ve ders kitapların okunması | |
5 | Mikroskoplarda aydınlatma teknikleri; parlak alan, karanlık alan, faz kontrast, çapraz polarize ışı | Konuyla ilgili notların ve ders kitapların okunması | |
6 | Mikroskoplarda aydınlatma teknikleri; Mikrospektroskopi (UV ve UV vis) epifloresan mikroskopi, konfokal mikroskop | Konuyla ilgili notların ve ders kitapların okunması | |
7 | Diğer mikroskop çeşitleri (Atomic Force, X Ray mikroskopisi, elektron mikroskopisi çeşitler | Konuyla ilgili notların ve ders kitapların okunması | |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Floresans kavramı ve fizik temel | Konuyla ilgili notların ve ders kitapların okunması | |
10 | Floresans problar ve hücrede kullanım alanlar | Konuyla ilgili notların ve ders kitapların okunması | |
11 | Floresans ölçüm yapan cihazlar ve çalışma prensipleri, Florimetreler, Kamera ve Konfokal sistemler | Konuyla ilgili notların ve ders kitapların okunması | |
12 | Hücre içinde iyon görüntüleme ve kalibrasyon | Konuyla ilgili notların ve ders kitapların okunması | |
13 | Hücre içinde iyon görüntüleme ve kalibrasyon | Konuyla ilgili notların ve ders kitapların okunması | |
14 | Hücre içi bölgede dinamik iyon derişim bilgisinin ölçülmesi | Konuyla ilgili notların ve ders kitapların okunması | |
15 | DNA miktarının floresans ölçümü ve Immunofloresans teknikler | Konuyla ilgili notların ve ders kitapların okunması | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 9 | 9 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 173 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,92 | ||
AKTS | 7 AKTS |