Genel Bilgi
Kod | BİS542 |
Ad | Veri İşleme (Data Processing) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. YAŞAR SERTDEMİR |
Dersin Amacı / Hedefi
öğrencinin; Veri toplama, Veri hazırlama, Veri girişi, İşleme, Veri çıkışı/yorumlama ve Veri depolama adımlarını kavrayabilmesini ve uygulayabilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Data processing occurs when data is collected and translated into usable information. Usually performed by a data scientist or team of data scientists, it is important for data processing to be done correctly as not to negatively affect the end product, or data output. Data processing starts with data in its raw form and converts it into a more readable format (graphs, documents, etc.), giving it the form and context necessary to be interpreted by computers and utilized by employees throughout an organization.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Computer Fundamental & Data Processing Paperback – 1 December 2010 by Satish Jain
Notlar
Data Processing Handbook for Complex Biological Data Sources Edited by: Gauri Misra
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | verinin hangi veri tabanında depolanacağına kara verir. |
ÖÇ02 | Sağlık alanında veri toplar. |
ÖÇ03 | Veri tabanları arasında veri aktarımı yapar. |
ÖÇ04 | Verileri şekiller ile görselleştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık alanına özel (olasılık ve Bayesian biyoistatistik teknik ve yöntemleri gibi) temel istatistiksel teorileri kavrar, | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık alanına özel istatistiksel yöntemleri ve demografi kavramlarını açıklar, | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlık alanında özgü tıbbi terminolojiyi kavrar ve kullanır, | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma tasarımına uygun veri toplar, analiz eder, yorumlar, | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastalık kodlamaları için gerekli olan ulusal ve uluslar arası sınıflandırmaları yapabilir, hastane istatistiklerini sıralar, açıklar, analiz eder ve yorumlar, | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tıp ve sağlık bilimlerinde ortaya çıkan problemlere yanıt vermek için bilimsel araştırma tasarlar, | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veri analizine uygun temel istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar, | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerekli istatistiksel paket programlarını kullanır, analiz amacı ile gerekli program yazar ve geliştirir, | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tıbbi bilişim alanındaki gelişmeleri izler ve sık kullanılan araç ve yöntemleri kullanır, | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sağlık taraması tasarlayabilir, örnekleme yöntemini belirler ve yönetir, | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sağlık bilimlerinde tanı ve tedavide karar verme sürecindeki çeşitli istatistiksel yöntemleri kullanabilir, bu alanda çalışan araştırıcılara danışmanlık yapabilir, | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünce yeteneğini geliştir, kanıta ulaşmanın yollarını kullanarak kanıta eleştirel değer biçer ve karar verir, | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlık bilimlerinde sıkça kullanılan sağkalım, çok değişkenli analiz yöntemleri, regresyon teknik ve yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Etkili iletişim becerilerini kullanarak danışmanlık verebilir, araştırmalarda ekip çalışması içinde yer alır, bilimsel etik kuralları savunur | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Epidemiyoloji alanındaki kavramları açıklar, klinik ve saha araştırmalarını başından itibaren yönlendirir, hastalık risk faktörlerinin ve hastalık yüklerinin saptanmasında yöntemler geliştir, uygun tanı testlerinin seçilmesinde danışmanlık yapar, |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Veri işlemeye giriş | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Veri toplama | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Veri hazırlama | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Veri tabanları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Veri tabanları II | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Veri girişi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
7 | Veri tabanları arası aktarım | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | yok | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | İşleme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | İşleme II | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Veri çıkışı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Veri yorumlama | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Veri depolama | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
14 | Verilerin görselleştirilmesi -I | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Verilerin görselleştirilmesi -II | okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yok | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yok | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |