BSB619 Motor Öğrenme ve Kontrol

5 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BSB619
Ad Motor Öğrenme ve Kontrol
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DİLEK SEVİMLİ


Dersin Amacı

To gain the basic knowledge, attitudes and skills necessary to establish the relationship between motor learning and control (performance). The following learning outcomes are expected to be achieved in line with this general objective

Dersin İçeriği

Motor Öğrenme kuramı ve Motor Kontrol,

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Motor learning and performance Performance and Motor Learning : Principles and Applications Heinen, Thomas. Series: Sports and Athletics Preparation, Performance, and Psychology. Hauppauge, New York : Nova Science Publishers, Inc. 2016. eBook.,

Notlar

Kütüphane ve Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci Motor Öğrenme kuramı ve Motor kontrol tanımlarını açıklar
ÖÇ02 Öğrenci Motor öğrenme sınıflamasını yapar
ÖÇ03 Öğrenci Motor davranış motor beceri ve öğrenme üçgeni arasındaki benzerlikleri tanımlar
ÖÇ04 Öğrenci motor beceri evrelerini ve hareket bağlantılarını uygulayabilir
ÖÇ05 Öğrenci Motor Öğrenme ve Kontrolde bilginin meslek alanlarında kullanır
ÖÇ06 Öğrenci öğrenme-Performans Farkını Tanımlar
ÖÇ07 Öğrenci Motor berilerin sınıflamasını bilir
ÖÇ08 Vize Sınavı
ÖÇ09 Öğrenci Bilgiyi işlemei sürecinin kapalı döngü sistemini bilir
ÖÇ10 Öğrenci Değerlendirme ve test yapar
ÖÇ11 Öğrenci Açık kapalı sürekli döngü sistemini yorumlar
ÖÇ12 Öğrenci Modern dinamik sistem teorisini açıklar
ÖÇ13 Öğrenci Hafıza ve öğrenme tekniklerini kullanır
ÖÇ14 Öğrenci Öğrenmenin safhalarını bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. 3
PÖÇ02 Belirsiz Antrenörlük, sağlık, spor yönetimi alanlarında, sporda beceri öğretimi, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. 3
PÖÇ03 Belirsiz Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. 3
PÖÇ04 Belirsiz Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. 4
PÖÇ05 Belirsiz Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. 4
PÖÇ06 Belirsiz Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. 3
PÖÇ07 Belirsiz Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. 4
PÖÇ08 Belirsiz Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. 3
PÖÇ09 Belirsiz Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. 3
PÖÇ10 Belirsiz Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. 4
PÖÇ11 Belirsiz Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. 4
PÖÇ12 Belirsiz Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Motor Öğrenme kuram ve tanımları açıklama Kaynak okuma. Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
2 Motor öğrenme sınıflaması Kaynak okuma. Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Motor davranış motor beceri ve öğrenme üçgeni arasındaki benzerlikleri Kaynak okuma. Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Motor beceri evrelerini ve hareket bağlantıları Kaynak okuma. Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Motor Öğrenme ve Kontrolün meslek alanlarında kullanımı Kaynak okuma. Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Öğrenme-Performans Farkını Tanımlama Kaynak okuma. Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Motor Becerilerin Sınıflaması Kaynak okuma. Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Bilgiyi işlemei sürecinin kapalı açık döngü sistemini Kaynak okuma. Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Modern dinamik sistem teorisi Kaynak okuma. Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
11 İnsan Hareketinin Nörolojik Temelleri Kaynak okuma. Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
12 Modern dinamik sistem teorisi Kaynak okuma. Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Hafıza ve öğrenme teknikleri Kaynak okuma. Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Benzetim, Örnek Olay
14 Öğrenmenin safhaları Kaynak okuma. Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 Motor beceri ve bireysel farklılıkları Kaynak okuma. Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav