Genel Bilgi
Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
SPOR BİLİMLERİ (DR) | |
Kod | BSB619 |
Ad | Motor Öğrenme ve Kontrol |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DİLEK SEVİMLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
To gain the basic knowledge, attitudes and skills necessary to establish the relationship between motor learning and control (performance). The following learning outcomes are expected to be achieved in line with this general objective
Dersin İçeriği
Motor Öğrenme kuramı ve Motor Kontrol,
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Motor learning and performance Performance and Motor Learning : Principles and Applications Heinen, Thomas. Series: Sports and Athletics Preparation, Performance, and Psychology. Hauppauge, New York : Nova Science Publishers, Inc. 2016. eBook.,
Notlar
Kütüphane ve Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci Motor Öğrenme kuramı ve Motor kontrol tanımlarını açıklar |
ÖÇ02 | Öğrenci Motor öğrenme sınıflamasını yapar |
ÖÇ03 | Öğrenci Motor davranış motor beceri ve öğrenme üçgeni arasındaki benzerlikleri tanımlar |
ÖÇ04 | Öğrenci motor beceri evrelerini ve hareket bağlantılarını uygulayabilir |
ÖÇ05 | Öğrenci Motor Öğrenme ve Kontrolde bilginin meslek alanlarında kullanır |
ÖÇ06 | Öğrenci öğrenme-Performans Farkını Tanımlar |
ÖÇ07 | Öğrenci Motor berilerin sınıflamasını bilir |
ÖÇ08 | Vize Sınavı |
ÖÇ09 | Öğrenci Bilgiyi işlemei sürecinin kapalı döngü sistemini bilir |
ÖÇ10 | Öğrenci Değerlendirme ve test yapar |
ÖÇ11 | Öğrenci Açık kapalı sürekli döngü sistemini yorumlar |
ÖÇ12 | Öğrenci Modern dinamik sistem teorisini açıklar |
ÖÇ13 | Öğrenci Hafıza ve öğrenme tekniklerini kullanır |
ÖÇ14 | Öğrenci Öğrenmenin safhalarını bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ02 | Belirsiz | Antrenörlük, sağlık, spor yönetimi alanlarında, sporda beceri öğretimi, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. | 3 |
PÖÇ03 | Belirsiz | Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. | 3 |
PÖÇ04 | Belirsiz | Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. | 4 |
PÖÇ05 | Belirsiz | Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 4 |
PÖÇ06 | Belirsiz | Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. | 3 |
PÖÇ07 | Belirsiz | Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. | 4 |
PÖÇ08 | Belirsiz | Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. | 3 |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. | 3 |
PÖÇ10 | Belirsiz | Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. | 4 |
PÖÇ11 | Belirsiz | Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. | 4 |
PÖÇ12 | Belirsiz | Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Motor Öğrenme kuram ve tanımları açıklama | Kaynak okuma. Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
2 | Motor öğrenme sınıflaması | Kaynak okuma. Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Motor davranış motor beceri ve öğrenme üçgeni arasındaki benzerlikleri | Kaynak okuma. Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Motor beceri evrelerini ve hareket bağlantıları | Kaynak okuma. Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Motor Öğrenme ve Kontrolün meslek alanlarında kullanımı | Kaynak okuma. Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Öğrenme-Performans Farkını Tanımlama | Kaynak okuma. Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Motor Becerilerin Sınıflaması | Kaynak okuma. Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Bilgiyi işlemei sürecinin kapalı açık döngü sistemini | Kaynak okuma. Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Modern dinamik sistem teorisi | Kaynak okuma. Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
11 | İnsan Hareketinin Nörolojik Temelleri | Kaynak okuma. Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
12 | Modern dinamik sistem teorisi | Kaynak okuma. Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Hafıza ve öğrenme teknikleri | Kaynak okuma. Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Benzetim, Örnek Olay |
14 | Öğrenmenin safhaları | Kaynak okuma. Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Motor beceri ve bireysel farklılıkları | Kaynak okuma. Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |