Genel Bilgi
Kod | TİB815 |
Ad | Klasik Hadis Metinleri |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUHAMMET YILMAZ |
Dersin Amacı
Klasik hadis ilimleri kaynaklarını, kitaplarını tanımak, okumak ve incelemek
Dersin İçeriği
Hadis Alanında yazılmış ilk dönem klasik kaynaklar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Hadis ilimleri temel eserler
Notlar
Cerh-tadil, rical, şerh, ilel kitapları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hadis ilimlerine ait kavramları açıklar |
ÖÇ02 | Hadis ilimlerinin çeşitlerini, konularını öğrenir. |
ÖÇ03 | Hadis ilimlerininin klasik kaynaklarını bilir. |
ÖÇ04 | Hadis ilimlerinin klasik kaynaklarını mukayese eder. |
ÖÇ05 | Hadis ilimlerinin klasik kaynaklarını okur |
ÖÇ06 | Hadis edebitatı türleri ve bunların muhtevasını tartışır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili yayın yapmak | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Rivayetü'l-Hadis Edebiyatı, Hadis İlminin Oluşumunda Tasnif Türlerini ele almak | ilgili rliteratürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Aler'-Rical (Ravi Merkezli) tasnif ve Müsned Türü Hadis Edebiyatı hakkında bilgi sahibi olmak | ilgili rliteratürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | MU'cem Türü Hadis Edebiyatı ve Taberani'nin Mu'cemlerini incelemek | ilgili rliteratürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Ale'l-Êbvâb (Konu Merkezli Tasnif, Musannefler hakkında bilgi sahibi olmak | ilgili rliteratürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Câmiler, Buhari ve Müslim'in el-Cami'us-Sahihleri | ilgili rliteratürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
6 | Sünenler, Dört Sünen kitabını karşılaştırmak | ilgili rliteratürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Diğer Sünenler, Darimi, Darekutni vb. kitaplar hakkında araştırma yapmak | ilgili rliteratürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | İlk Üç Asır Eserlerine Dayalı Tasnif Türleri hakkında bilgi, sahibi olmak | ilgili rliteratürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Derleme Çalışmaları tasnif etmek | ilgili rliteratürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Cem Türü Eserleri değerlendirmek | ilgili rliteratürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Zevâid Çalışmalarını mukayese etmek | ilgili rliteratürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Şerh Edebiyatını tanımak | ilgili rliteratürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Halk Arasında Yaygın Rivayetlerle İlgili Edebiyatı incelemek | browse relevant literature | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Mevzu Hadis Edebiyatını tanımak | ilgili rliteratürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |