Genel Bilgi
Kod | CEN116 |
Ad | Algorithms and Programming II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Barış ATA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Barış ATA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
C programlama dilini göstergeler yapılar makrolar dosyalama ve dinamik bellek yönetimi gibi ileri düzey kavramları ile ortaya koymak ve bir yazılım uygulamasının tüm aşamalarını tasarlayabilme ve gerçekleştirebilmeyi sağlamaktır
Dersin İçeriği
Yapısal programlama kavramı. C Programlama Dili, Temelleri, Veri tipleri, Deyimleri, Karakter işleme fonksiyonları. İndisli değişkenlerle işlemler. Fonksiyon altprogramları. Özyineleme. Sıralama ve Arama algoritmaları. Temel dosya uygulamaları. Dinamik değişkenler ve basit veri yapıları, Pointer, Yığıt, Kuyruk, Bağlaçlı liste
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Hanly, Jeri R., and Elliot B. Koffman. Problem solving and program design in C. Pearson, 2007.
Notlar
Deitel and Deitel, C: How to program. Pearson.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Göstergeler kavramını kullanarak gelişmiş uygulamalar geliştirmek |
ÖÇ02 | Yapılar ve birlikler kullanarak gelişmiş veri yapıları tasarlamak |
ÖÇ03 | Dosyalama işlemleri ile kayıt tutabilmek |
ÖÇ04 | Dinamik bellek yönetimi kavramını anlamak |
ÖÇ05 | Ekip çalışması ile karmaşık bir program geliştirebilmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Matematik, fen bilimleri ve bilgisayarla ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal bilgileri beraber kullanabilme | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 3. Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 4. Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 5. Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerin çözümüne ilişkin deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve disiplin içi/çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma ve özgüven | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme, kaynak araştırması yapabilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 9. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, ve en az bir yabancı dilde teknik yayın okuyup anlayabilme, rapor hazırlama ve sunum yapma becerisi | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 11. Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 12. Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri, girişimcilik ve yenilikçilik, ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fonksiyonlara genel bakış | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Dizlere Genel Bakış | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Göstergeler I | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Göstergeler II | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Dizgiler | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Yapılar ve Birleşimler I | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Yapılar ve Birleşimler II | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders Notlarını Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Dosyalama İşlemleri I | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Dosyalama İşlemleri II | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Dinamik Bellek Yönetimi Makrolar | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Bit tabanlı İşlemler | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Bağlantılı Listeler | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Proje sunumları ve Değerlendirme I | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
15 | Proje sunumları ve Değerlendirme II | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
16 | Problem Çözümleri | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |