Genel Bilgi
Kod | CEN134 |
Ad | General Physics 2 |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAMİDE KAVAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HACI MUSTAFA KANDIRMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bilgisayar mühendisliği öğrencilerine temel elektrik ve manyetik konularının öğretilmesi.
Dersin İçeriği
Elektrik alan, Gauss yasası, elektrik potansiyel, sığa ve dielektrik, akım ve direnç,doğru akım devreleri,manyetik alan, manyetik alan kaynakları,faraday yasası, indüktans
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Fundamental principles of phsics
Notlar
Fundamental principles of phsics
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel elektrik konularının anlaşılır kılınması 2.Bilgisayar mühendisliği amaçları doğrultusunda kullanabilme. |
ÖÇ02 | Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri bilir |
ÖÇ03 | Fizik Alanında edindiği bilgileri temel bilim ve mühendislikteki diğer alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
ÖÇ04 | Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
ÖÇ05 | Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır. |
ÖÇ06 | Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanır. |
ÖÇ07 | Fizikte problem çözme teknikleri konsunda bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Matematik, fen bilimleri ve bilgisayarla ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal bilgileri beraber kullanabilme | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 3. Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 4. Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 5. Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerin çözümüne ilişkin deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve disiplin içi/çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma ve özgüven | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme, kaynak araştırması yapabilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 9. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, ve en az bir yabancı dilde teknik yayın okuyup anlayabilme, rapor hazırlama ve sunum yapma becerisi | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 11. Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 12. Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri, girişimcilik ve yenilikçilik, ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Elektrik alanları | Ders kitabında ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Elektrik alan çizgileri ve yüklü parçacıkların düzgün elektrik alan içindeki hareketi | Ders kitabında ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Gauss yasası | Ders kitabında ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Electrik akı yasası (devam) | Ders kitabında ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Elektrik potansiyel | Ders kitabında ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | potansiyel Elektrik (devam) | Ders kitabında ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Uygulamalı Problem çözümü | Problem çözümü | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Sığa ve dielektrik | Ders kitabında ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | akım ve direnç | Ders kitabında ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Doğru akım devreleri | Ders kitabında ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Manyetik alan | Ders kitabında ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Manyetik alan içinde yüklü bir parçacığın hareketi | Ders kitabında ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Manyetik alan kaynakları | Ders kitabında ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Problem çözümleri | Problem çözümleri | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
AKTS | 5 AKTS |